عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
آیت الله کریمی جهرمی:
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دنیای اسلام باید به روز به آن افتخار کند، گفت: الغدیر علامه امینی پاسخی محکم به مخالفین و معاندین غدیر و امامت و خلافت به حق امیرالمومنین(ع) است.
عقیق:آیت الله علی کریمی جهرمی، در همایش بزرگداشت علامه امینی، در حسینیه نجفی ها، در اصفهان اظهار کرد: مَثل سخن طیب مَثَل یک درخت پاک و ارزشمند است  که ریشه آن در زمین  و شاخه های آن سر به آسمان کشیده است، مصداق چنین موضوعی در روزگا رما می تواند اثر ارزشمند الغدیر و همچنین مولف آن  یعنی علامه امینی باشد.

وی با بیان این که  کتاب الغدیر از ابعاد مختلف دینی و تخصصی قابل بررسی است، گفت: الغدیر به حق در قله نوشتاری قرار گرفته است، علامه امینی  اثر ارزشمند خود را بر یک اساس عالی و قابل  تامل تالیف کرده است.

استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرد: نظم حاکم در اثر گرانسنگ الغدیر  تداعی کننده آن است که یک راهنمای عالی مرتبه از عالم ملکوت این عالم ربانی را در تالیف این کتاب هدایت کرده است، صحت و اتقان  الفاظ و تعابیر کتاب الغدیر از دیگر خصایص این کتاب ارزشمند است.

وی به بخش های مختلف الغدیر و نگاه ژرف علامه امینی برای اثبات حقانیت حدیث غدیر از ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: علامه امینی در جلد اول الغدیر برای تثبیت حدیث غدیر در بین همه مخالفین و موافقین، ابتدا با ذکر نام ۱۱۰ نفر از صحابه  پیامبر اکرم(ص) که حدیث غدیر را بیان کرده اند، اشاره کرده  و سپس نام ۸۴ نفر ازتابعین که بر حدیث غدیر تاکید ورزیده اند را بیان می کند.

آیت الله کریمی جهرمی عنوان کرد:  ذکر علما و دانشمندان در طول تاریخ  که حدیث غدیر را بیان کرده اند بالغ بر ۳۶۰ نفر و برشمردن صاحبان تالیفات مرتبط با غدیر به تعداد ۲۶ نفر و تاسی به آیات قرآن کریم در این رابطه از دیگر اقدامات علامه امینی در کتاب الغدیر است.

وی با تاکید بر این که جریان غدیر مربوط به اسلام است و دنیای اسلام باید به روز به آن افتخار کند، گفت: الغدیر علامه امینی  پاسخی محکم به مخالفین و معاندین غدیر و امامت و خلافت به حق امیرالمومنین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: تالیف چنین کتاب غیر قابل قیاس در امر حدیث غدیر متاثر از ویژگی های خاص علامه امینی است، استقامت کامل علامه در راه تالیف  این کتاب و جمع آوری احادیث  و روایات از سراسر جهان  نخستین ویژگی است، از دیگر خصایص علامه می توان به اهل توسل بودن اشاره داشت که موجب همیاری و مدد های غیبی به ایشان شد.

وی ابراز کرد: خلوص نیت علامه امینی در تالیف کتاب الغدیر  که همانا غربت زدایی از حدیث غدیر و اثبات حقانیت ولایت امیرالمومنین(ع) است، ویژگی بارز و عامل بزرگ موفقیت کتاب الغدیر است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین