عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
همزمان با روز نهم ذی الحجه؛
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه متبرکه کشوردر روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه همزمان با روز نهم ذی الحجه خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده، اما روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناکترین اوقات را خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را در امامزادگان و بقاع متبرک متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیأت امنا بقاع ، خدام و مومنین برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: بهره گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه سرایی‌ها مداحان به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تأثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.

وی ادامه داد : مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص بصورت زنده و مستقیم از برخی  شبکه‌های استانی هم پخش خواهد شد.

گزارش ما از اصفهان هم  حاکی است همزمان با فرا رسیدن سالروز فاجعه منا ویژه بر نامه برائت از مشرکین در جوار حرم مطهر امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسن امیری اظهار داشت:وظیفه مستقل برائت که وظیفه ای الهی است، باید علنی و آشکار انجام شود و کنگره عمومی حج یکی از بهترین مکانها و زمانها برای اظهار آن است و خداوند سبحان نیز ضمن آنکه در موارد مختلف با بیانهای گوناگون از برائت رسول خداوند و مؤمنان نسبت به کفار و مشرکین خبر میدهد، در سال نهم هجری، در حج اکبر برائت خود و رسول خود را نسبت به مشرکین آن زمان، به همه مردم اظهار میدارد. «و اذان من الله و رسوله الی الناس یوم الحج الاکبر ان الله برئ من المشرکین و رسوله» (توبه‏/۳) اعلامی است از جانب خداوند و رسول او بهسوی مردمان در روز حج اکبر که خداوند رسول او از مشرکان بیزارند.

وی در ادامه افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه در سالی که توفیق حضور در حج تمتع را از زائران و دلدادگان ایرانی دریغ داشتند به عنوان یک نهاد اسلامی و انقلابی و به نشانه اعتراض برخود لازم می داند فریضه برائت از مشرکان را به صورت نمادین در بقاع سراسر کشور به اجرا در آورد بر همین اساس ویژه بر نامه برائت از مشرکین در جوار حرم مطهر امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد:این ویژه برنامه روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه مصادف با نهم ذیحجه بعد از قرائت دعای پرفیض عرفه همراه با برنامه هایی همچون؛ تلاوت قرآن کریم، مداحی و مرثیه خوانی با موضوع سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام)، سخنرانی، اعلام انزجار و سردادن شعار ضد استکبار و محکوم نمودن مشرکین و آل سعود و در پایان برنامه نیز قطعنامه ای در راستای محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود قرائت و توسط حاضران امضاء می شود.

مراسم پرفیض دعای عرفه در آستان امامزاده علی صالح(ع) برگزار می شود

حجه الاسلام حسن شهیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه از قرائت دعای پرفیض دعای عرفه در آستان مطهر امامزاده علی صالح (ع) خبر داد. 

وی زمان برگزاری این دعا را روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه سالجاری اعلام کرد و افزود : این دعای پرفیض همنوا با دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از ساعت ۱۶ در جوار امامزاده علی صالح(ع) با نوای فرید دوستی شروع خواهد شد.

 حجه الاسلام شهیدی در پایان گفت : دعای عرفه در سایر آستان امامزادگان استان برگزار می شود و از عموم مردم برای شرکت در این مراسمات دعوت بعمل آورد.

برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه درآستان مقدس امامزاده میراحمد تنگستان بوشهر

مراسم معنوی دعای عرفه امسال همنوابا ارواح مطهرامام شهداء ، شهدای مظلوم منا وشهدای مدافع حرم وجنگ تحمیلی روز یک شنبه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می شود .

در آستانه فرا رسیدن روز نهم ذی‌الحجه، مراسم قرائت دعای عرفه روز یکشنبه، ۲۱شهریورماه با حضور زائران و عاشقان خاندان نبوت در جوار آستان مقدس امامزاده میراحمد (ع) تنگستان برگزار می‌شود .

رئیس هیات امناء امامزاده میراحمد (ع) تنگستان در گفتگوباخبرنگار روابط عمومی اداره کل اوقاف استان گفت : مراسم معنوی دعای عرفه امسال همنوابا ارواح مطهرامام شهداء ، شهدای مظلوم منا وشهدای مدافع حرم وجنگ تحمیلی روز یک شنبه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می شود .

علیرضا یزاف در ادامه گفت :قرائت این دعای معنوی توسط مداح اهل بیت برادرحاج رضا حیدری و باحضورمردم شهیدپرور ومومن روستای امامزاده وعالی حسینی وشهراهرم و روستاهای همجوار در آستان این امامزاده واجب التعظیم برگزار می گردد .

مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع)

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام درجوار آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع)  تهران برگزار می‌شود

،مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه یکشنبه ۲۱ شهریورماه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع) برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش مراسم دعای عرفه با قرائت زیارت امام حسین (ع) با مداحی حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن زارع برگزار می شود.

گفتنی این مراسم روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه از ساعت ۱۴ در جوار آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع) واقع در انتهای اتوبان یادگار امام جنوب تقاطع سی متری جی  برگزار خواهد شد

مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امام زاده زید (ع)

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام درجوار آستان مقدس امام زاده زید (ع)  تهران برگزار می‌شود، مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه یکشنبه ۲۱ شهریورماه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در آستان مقدس امام زاده زید (ع) برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش مراسم دعای عرفه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ وحید مراد زاده و مداحی حاج مهدی ارضی و قرائت زیارت امام حسین (ع) با مداحی حاج محمدرضا لشکری برگزار می شود.

گفتنی این مراسم روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه از ساعت ۱۵ در جوار آستان مقدس امام زاده زید (ع) برگزار خواهد شد.

 مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امام زادگان پنج تن (ع)

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام درجوار آستان مقدس امام زادگان پنج تن (ع) برگزار می‌شود

،مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه یکشنبه ۲۱ شهریورماه در آستان مقدس امام زادگان پنج تن (ع) برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای مظلوم منا با قرائت  حاج ناصر آئینی برگزار می شود.

مراسم روز عرفه در جوار امام زاده میر علی بن الحسین(ع) لارستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان بیان کرد: دعای پرفیض عرفه در امام زاده میر علی بن الحسین (ع) لارستان برگزار می شود.

خیرا... محمودی خاطر نشان کرد: روز نهم ذی‌الحجه، روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و کرم خود را برای ایشان گسترانیده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت مراسم پر فیض دعای عرفه روز یکشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۶ در حرم مطهر با مداحی حاج ذبیح الله عسکری- حاج هادی دلبری- حاج اشکان عسکری برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان گفت: همچنین نماز عید قربان امسال به امامت حجت الاسلام والمسلمین واعظ امام جماعت حرم مطهر میر علی بن الحسین(ع) لارستان راس ساعت ۷:۱۵ روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور برپا خواهد شد.

دعای عرفه در امامزادگان وبقاع متبرکه شاخص قزوین

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین، از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص استان خبر داد.

، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهارداشت: ستاد برگزاری مراسم ویژه عرفه از مدتی پیش در این اداره کل تشکیل و با حضور مسئولین فرهنگی و اجرایی بقاع متبرکه استان مقرر به برگزاری دعای پرفیض عرفه در بقاع شاخص استان شد.

وی بیان کرد: در این برنامه ها از افراد برجسته و ممتاز جهت قرائت این دعای پر فیض به عمل آمده و هماهنگی های لازم با نیروهای مردمی، پایگاه های بسیج، آتش نشانی و شهرداریهای مناطق برای برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: این مراسم در شهرستان البرز در امامزاده احمد و محمود(ع) حصارخروان، در شهرستان بوئین زهرا در امامزاده محمد طاهر(ع) آوج و امامزاده ابراهیم (ع) حسین آباد و در شهرستان تاکستان در بقعه آقا سیدعلی موسوی شارینی اسفرورین برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین یادآورشد: در شهرستان قزوین این مراسم در امامزاده حسین(ع)، آستان مقدس چهارانبیاء(ص)، امامزاده سلطان سید محمد(ع)، امامزاده علی (ع)، امامزاده آمنه خاتون(س)، امامزاده بی بی شهربانو(س)، امامزاده حلیمه خاتون(ع) برگزار می شود.

برگزاری دعای عرفه در ۱۵ بقعه متبرکه گلستان

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری دعای پرفیض عرفه در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان گلستان خبر داد: حجت الاسلام حسن دارابی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان ازبرگزاری دعای پرفیض

عرفه در ۱۵ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد  وی گفت:  روز نهم ذی‌الحجه، روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و

 سفره‌های جُود و کرم خود را برای ایشان گسترانیده است بر این اساس دعای پرفیض عرفه امسال در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان که خود پایگاه امید،  

 آرامش ، نشاط معنوی و مناجات واقعی مؤمنین هستند، با همکاری هیئت امنا بقاع، خدام و مؤمنین برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد بهره‌ گیری از سخنرانی، سخنرانان مذهبی و مدیحه سرایی‌هایی ولایی به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های

 پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان استان است. وی خاطر نشان کرد : امامزادگان :  محمد بن زید و محمد بن جعفر (ع) آزاد شهر ، بقعه پیر باد نوده

 اقاسم (ع)  دلند ، ابوالقاسم (ع) کاشیدار ، عبدالله (ع) فندرسک ، هارون (ع) الازمن ، مجید (ع) کردکوی، ابراهیم (ع) النگ، عبدالله فضل الله (ع) روشن آباد، محمد (ع) کردکوی

 عبدالله (ع) گرگان، عبدالله (ع) زیارت، قاسم (ع) باغ گلبن، یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس و بی بی سکینه قلعه قافه مینودشت 

   ۱۵ بقعه متبرکه  استان می باشند که دعای پرفیض عرفه در آن برگزار خواهد.

مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در امامزاده زید بن علی ع برگزار می گردد

رئیس اوقاف خرم آباد از برگزاری مراسم عرفه و برائت از مشرکین در امامزاده زید بن علی(ع) این شهر خبر داد.

مسلم رضایی پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد اعلام کرد در راستای دستور نماینده محترم ولی فقیه و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر اجرای برنامه های فرهنگی مناسبتی در بقاع متبرکه ، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دعای عرفه ، شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)  سفیر امام حسین (ع) و برائت از مشرکین، با حضور جمعی از اعضای هیات امنای محترم امامزادگان در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار گردید که به این ترتیب این مراسم معنوی عصر یکشنبه مورخ ۲۱ / ۰۶ / ۱۳۹۵ راس ساعت ۰۰ : ۱۵ در حرم مطهر امامزاده زید بن علی (ع )برگزار می گردد

رضایی پور افزود : تلاوت قرآن ، سخنرانی ، قرائت دعای عرفه و برائت از مشرکین و اعلام انزجار و محکومیت جنایات عربستان سعودی از برنامه های این مراسم معنوی می باشد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین