عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: امروزه دیگر آن وعاظ قدیم از جمله فلسفی، اشراقی، تربتی و غیره را نداریم که در گذشته با سخرانی خود تحول ایجاد می کردند و وقتی مخاطب از پای منبرشان بلند می شد، تا دو هفته گناه نمی کرد؛ باید چنین منبر هایی را حفظ کنیم و در زمینه تربیت واعظ فکری شود.
عقیق:حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: امروزه دیگر آن وعاظ قدیم از جمله فلسفی، اشراقی، تربتی و غیره را نداریم که در گذشته با سخرانی خود تحول ایجاد می کردند و وقتی مخاطب از پای منبرشان بلند می شد، تا دو هفته گناه نمی کرد؛ باید چنین منبر هایی را حفظ کنیم و در زمینه تربیت واعظ فکری شود.

این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم خاطرنشان کرد: باید یک برنامه خاصی برای شناخت سلفی گری، وهابیگری و داعشی گری داشته باشیم تا اینها را از نزدیک بشناسیم.

او با اشاره به لزوم آشنایی مبلغان با عقاید گروه های انحرافی اظهار داشت: بایستی مبلغان آموزش دقیقی را در این زمینه دیده باشند؛ زیرا امروزه گرفتار گروه های انحرافی هستیم که مذهبی از قرن هشتم توسط ابن تیمیه درست شده که این گروه ها ادامه دهنده این مذهب هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن بیان توصیه ای به رییس دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در زمینه تربیت واعظ فکری کنید؛ امروزه دیگر آن وعاظ قدیم از جمله فلسفی، اشراقی، تربتی و غیره را نداریم که در گذشته با سخرانی خود تحول ایجاد می کردند و وقتی مخاطب از پای منبرشان بلند می شد، تا دو هفته گناه نمی کرد، باید چنین منبر هایی را حفظ کنیم.

او با تأکید بر ضرورت حفظ منابر به سبک واعظان قدیم گفت: باید منبرهای حسینی به سبک وعاظ قدیم حفظ شود، چرا که سخنرانی و روضه آنها اثر داشت و امروز نمونه آن کم است؛ آقای کافی که از واعظان گذشته بود، مردم را می گریاند و تأثیر می گذاشت و امروز حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز همینطور است و امروز جای فلسفی، راشد، تربتی و طبسی خالی است.


افزایش اعزام مبلغان در ماه محرم

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی با اشاره به فعالیت های این ستاد تصریح کرد: حدود دویست شهید مدافع حرم در قم مدفون شده اند که از این میان ۳۵ نفر آنها روحانی هستند که از این تعداد حدود ۲۰ نفر از روحانیون ایرانی هستند.

او افزود: برهمین اساس تصمیم گرفته شد، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه ستادی را تشکیل دادند که در قالب همایشی با حضور یکی از مراجع معظم تقلید از خانواده های شهدای روحانی مدافع حرم تجلیل خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی با تقدیر از توجه مرجعیت به خانواده های معظم شهدا افزود: به طور قطع پیام مراجع تقلید به این همایش سبب دلگرمی خانواده ها خواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به افزایش اعزام ها در ماه محرم خاطرنشان کرد: حسب تأکیدات حضرتعالی و مراجع تقلید درباره تبلیغ، حجم اعزام مبلغ را افزایش داده ایم و بنا داریم تا در ایام تبلیغی محرم سال جاری، ۱۰ هزار نفر را اعزام کنیم.

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین