عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
فرزند شهید فاجعه منا؛
عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: آنچه در منا رقم خورد خروجی اتاق فکرهایی بود که با مدیریت شجره ملعونه سعودی و همکاری سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا رقم خورد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر همتیان به مناسبت فرارسیدن سالروز فاجعه منا در گفت وگویی  با بیان این که  فاجعه منا می تواند از ابعاد مختلف از جمله  « شهدا و قربانیان منا »، « بازماندگان و همراهی و همدردی مردم » و سومین بُعدی که از همه آن مهمتر است « وضعیت کسانی که خود را خادمین حرمین معرفی می کنند» مورد بررسی قرار داد گفت: در جریان وقوع فاجعه منا آنچه خانواده شهدا را تسکین می داد، همراهی و همدردی صادقانه مردم بود چرا که این زوّار به زیارت امن ترین نقطه زمین سفر کرده بودند با آن حال معنوی و روحانی که داشتند به جهت بی تدبیری و عدم مدیریت افرادی ناآگاه در روز عید قربان به خاک و خون کشیده شدند و داغ فراوانی بردل دیگر زواّر و بازماندگان گذاشته شد.

فرزند شهید فاجعه منا، بیان داشت: شهدای فاجعه منا در روز عید قربان با لبی تشنه به حضرت سیدالشهدا علیه السلام اقتدا کردند و رستگار شدند، ملت بصیر ایران همانند یک خانواده بزرگ پشت سر رهبر معظم انقلاب با بازماندگان و خانواده شهدای این فاجعه اسفبار همراهی کردن، ولی سوال اینجاست چطور می شود در کشوری که به اصطلاح از امسال برای سال آینده موسم حج برنامه ریزی می کند چنین اتفاق و حادثه انسانی با این وسعت رخ دهد.

وی، فاجعه منا را فراتر از یک حادثه معمولی توصیف کرد و افزود: در جامعه جهانی برای مسائل بسیار پیش پا افتاده کمپین ها، تظاهرات و اعلامیه های بین المللی صادر می شود، به عنوان مثال اگر حیوانی در نقطه ای بی رحمانه شکار شود، انواع و اقسام جریان های بین المللی نسبت به این اقدام سر وصدا راه می اندازند، اما چطور می شود هزاران انسان بی گناه مظلومانه جان خود را از دست بدهند و هیچ مرجع بین المللی سخنی نگوید و اعلامیه ای صادر نشود؟

*داغی که هرگز فراموش نخواهد شد

فرزند شهید فاجعه منا خاطرنشان کرد: پدرم سالهحجت الاسلام و المسلمین علی اصغر همتیان ا خدمتگزار مدرسه بود از سال 84 به منظور سفر به سرزمین وحی لحظه شماری می کرد، سال 93 باید به سفر می رفت که بدلیل یک روز تاخیر این سفر معنوی به سال 94 موکول شد پس از ده سال انتظار به سفری رفت که مهاجر الی الله شد.

عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: در این سفر مادرم با دلی شکسته وتنها برگشت و جنازه پدرم در چهارمین پرواز ویژه ابدان شهدای فاجعه منا پس از 20 روز به وطن برگشت. وقتی برای شناسایی 30 جسد از شهدای منا با ما تماس گرفتند، راهی تهران شدیم و بدلیل اینکه این اجساد سوخته بودند گروه های اولیه شناسایی موفق به شناساسی اجساد نشدند با تماس با خانواده ها اقدام به شناسایی اجساد کردند، لذا پدرم بعد از 20 روز شناسایی شد.

*جمع آوری اجساد با بدترین شکل ممکن

حجت الاسلام و المسلمین همتیان با اشاره به سخنان مادرش و دیگر بازماندگان فاجعه منا، گفت: در آن روز تلخ، پلیس سعودی با بدترین شکل ممکن اقدام به جمع آوری اجساد نیمه جان و مرده کرد و همه را در خودروهای ویژه حمل گوشت ریخت و چه بسا عده زیادی را با دستان خود به شهادت رساندند.

وی اظهارداشت: در ملاقات هایی که با بازماندگان فاجعه منا داشتیم و یا شنیده ایم، برخی از زائران که در آن فاجعه درگیر بودند می گفتند؛ " ما با یک بطری کوچک آب که خوردیم توانستیم از آن معرکه جان بدر ببریم "، حال اگر پلیس سعودی می گذاشت، افراد برای نجات زوّار و کمک رسانی وارد شوند بدون تردید عمق فاجعه با این عظمت شکل نمی گرفت.

وی با بیان اینکه « مکه » و « مدینه » پر از تاریخ جهان اسلام است، تصریح کرد: جامعه اسلامی باید ورود پیدا کند و با توجه به اینکه این دو شهر شناسنامه امت اسلام می باشد، باید از سوی شورای عمومی مسلمین اداره و مدیریت شود.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه امت اسلام برای اداره این سرزمین نورانی و معنوی است، جهان اسلام تا چه زمانی باید در خواب غفلت باشد و به خودش نیاید؟

*شجره معلونه صلاحیت کلیداری حرمین شریفین را ندارد

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ملت های اسلامی باید صلاحیت شجره ملعونه رژیم آل سعود را بررسی کنند، رژیمی که با کودک کشی در کشورهای اسلامی دستش به خون هزاران زن، کودک مسلمان آغشته است.

وی گفت: جامعه اسلامی باید با تشکیل شورایی مدیریتی و نظارتی دست رژیم سعودی را از حرمین شریفین بردارد و خودش مدیریت این دو شهر نورانی جهان اسلام را در دست بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانواده شهدای منا پیگیر رسیدگی به این فاجعه انسانی و پاسخگویی رژیم سعودی هستند، اظهارداشت: آنچه مسلم است، تمام ارکان حج پیگیر مطالبات خانواده شهدای منا می باشند، ولی آنچه این سرعت را کند کرده تصمیم گیری های عربستان این راه را مصدود کرده است.

وی گفت: در خصوص مراسم حج ابراهیمی امسال نیز بر هیچ کس پوشیده نیست مسوولان ایرانی از هیچ تلاشی برای انجام فریضه حج و اعزام زایران ایرانی به سرزمین وحی فروگذار نکرده و در برابر تمام کارشکنی ها، بهانه جویی ها و بی حرمتی های مقام های تازه به دوران رسیده عربستان، با خویشتنداری و سعه صدر رفتار کردند. اما در عمل به دلیل تعلل و مانع تراشی حاکمان سعودی، حجاج ایرانی از حضور در مراسم حج تمتع امسال محروم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان افزود: طنز تلخ این جا است آل سعود بارها اعلام کرد، موضوع حج به دور از مسایل سیاسی است، اما آنها همیشه به دنبال تسری اختلاف ها و مسایل سیاسی به مقوله حج بوده اند. گویی سعودی ها پس از ناکامی های پی در پی در سوریه، عراق، یمن و ... و انزوای روزافزون در منطقه، با سیاسی کردن حج، به زعم خود در تلاش برای جبران شکست های منطقه ای خود هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حج ظرفیت های گسترده ای را برای تقویت وحدت امت اسلامی و ایستادن در مقابل نقشه های شوم دشمنان اسلام دارد، این در حالی است که سوء مدیریت، رفتارهای ناصحیح و برجسته سازی نقاط افتراق موجب تشدید اختلاف ها بین مسلمانان خواهد شد.

فرزند شهید فاجعه منا ادامه داد: اکنون زمان آن فرا رسیده است ساز وکاری اندیشیده شود تا این رویه نادرست اصلاح شود و اداره امور حرمین شریفین و مسایل مربوط به برگزاری مناسک حج در دست اجماع مسلمانان و نه حکام نالایق، بی کفایت و غاصب آل سعود قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: مساله حج و فاجعه انسانی که سال گذشته به دلیل عدم مدیریت خادمین حرمین شریفین رخ داد، دارای آثار تربیتی زیادی است، ما نباید این روز را فراموش کنیم و باید نسبت به آگاهی بخشی این روز و اطلاع رسانی از آن سینه به سینه آن را به نسل آینده برسانیم، اینکه امروز قریب به 500 خانواده شهید حادثه منا در کشور هستند هر کدام ظرفیتی فرهنگی و تربیتی به همراه دارد که می توان از آنها بهره های ارزشمندی برد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین