عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه 24 هزار خشت طلا برای ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) نیاز است، گفت که برای اهداء کنندگان سند معنوی صادر می شود.
عقیق:حسن پلارک در بازدید از طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) در کرمان در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۵ هزار خشت طلا از مجموع ۲۴ هزار خشتی که برای گنبد نیاز است توسط غیرکرمانی ها اهدا می شود.

وی اظهار کرد: سند معنوی اهداکنندگان خشت طلای گنبد امام حسین (ع) با کد و نام مخصوص افراد اهدا کننده بر روی گنبد نصب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: گنبد مطهر امام سوم شیعیان جهان ظرف یک ماه تا ۴۰ روز آینده در کربلا نصب می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به پروژه بافت قالی صحن حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح برکات مادی و معنوی زیادی را نصیب مردم استان کرمان کرد.

وی قدمت هنر فرش بافی در کرمان را دلیل مهم واگذاری پروژه بافت فرش صحن حضرت زهرا (س) به این استان عنوان کرد و افزود: مردم کرمان در حدود ۲۰۰ سال قبل نیز قالیچه و فرش هایی را به حرم امام علی (ع) اهدا کرده اند.

پلارک تصریح کرد: هم اکنون نیز بیش از ۷۵۰ بافنده فرش در استان کرمان مشغول بافت قالی های صحن حضرت زهرا (س) هستند.
وی ادامه داد: فرش های بافته شده پس از استفاده در نجف اشرف و متبرک شدن به آن فضای نورانی در نمایشگاهی در کرمان به فروش می رسد.

وی از استاندار کرمان به دلیل راه اندازی کارگاه فرش بافی عتبات تقدیر کرد و اظهارکرد : پروژه ترفیع گنبد امام حسین (ع) ارزشمندترین و گل سرسبد پروژه های عتبات عالیات است که نصیب مردم استان کرمان شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های عتبات عالیات شامل دو بخش آماده سازی زیرساخت ها یا مقاوم سازی و لاغرسازی ستون ها و بخش پروژه ترفیع است گفت: ستون های گنبد مطهر امام حسین (ع) در حال حاضر هزار و ۲۰۰ تن وزن را تحمل می کند و قرار است با نصب گنبد جدید ۲۰۰ تن دیگر نیز به این وزن اضافه شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از پیشرفت قابل توجه طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) در بیش از یک سال گذشته خبر داد و افزود : گنبد فعلی امام حسین (ع) نیز در گذشته توسط ایرانی ها و بیشتر کرمانی ها طراحی شده است.

وی با اشاره به محدودیت های اجرای طرح مقاوم سازی ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) گفت: عملیات اجرایی ۲ ستون دیگر در ۲ تا ۴ ماه آینده به پایان می رسد.
پلارک گفت: زمانبندی ما در این مقطع تمام شده اما شاید با تاخیر چند ماهه از این زمانبدی گنبد ساخته شده در کرمان به کربلا منتقل و در آنجا مونتاژ شود.
وی ضمن امیدواری جهت رونمایی گنبد جدید امام حسین (ع) تا سال آینده ،افزود: امکان انتقال گنبد مطهر امام حسین (ع) به شکل مونتاژ شده به کربلا وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده روی روز اربعین از مسیر شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و گفت: همه افرادی که در این کنگره عظیم جهانی بی نظیر شرکت می کنند باید تابع مقررات آن کشور باشند.
وی گفت: مردم اعتقاد خاصی به ثواب پذیرایی از زائران امام سوم شیعیان جهان دارند.
پلارک ادامه داد: طی سالهای اخیر تعداد زوار قبر مطهر امام حسین (ع) به شدت افزایش پیدا کرده و شاید مردم عراق به تنهایی نتوانند از عهده پذیرایی خیل ۲۰ میلیون نفری زوار برآیند.

وی گفت: کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران چند سالی است در میزبانی از زوار مشارکت دارد.
وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار زائر حرم مطهر امام حسین (ع) به نمایندگی از ستاد مرکزی اربعین توسط ستادبازسازی عتبات عالیات پذیرایی شدند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه امسال بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تعداد زواری که پذیرایی می شوند به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است گفت: حدود یک میلیون فضای اسکان و زیارتی نیز در مسیر راهپیمایی زوار وجود دارد.
وی افزود: استانداران بر اساس ابلاغ وزیر کشور مسئول سازماندهی امکانات مردمی و نهادها و توانمندی های استانها شده اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و برنامه ریزی در راستای پذیرایی از زوار مرقد مطهر امام حسین (ع) افزود: بیش از ۱۰ نشست کمیته اسکان و تغذیه برگزار شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۵۰ درصد از ظرفیتی که اعلام شده توسط ستاد مرکزی به طور متمرکز انجام می شود و مابقی از طریق تشکل های مردمی و هیئت های سراسر کشور سازمان دهی می شود.
وی تعداد زوار ایرانی را در اجتماع عظیم اربعین سال جاری بیش از دو میلیون نفر پیش بینی کرد و گفت: آمار رسمی و غیررسمی جمعیت سال گذشته زوار مقبر مطهر امام حسین (ع) را کمتر از مقدار نشان می دهد.

وی گفت: ساماندهی اعزام زوار قبر امام سوم شیعیان جهان در سال جاری با مسئولیت سازمان حج و زیارت بهتر از گذشته اجرا می شود.
پلارک به حمل و نقل زوار در ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: کمیته زیرساخت با محوریت وزارت راه و مسکن تشکیل شد.
وی اظهار کرد: بیش از ۶ هزار اتوبوس با به کارگیری ناوگان ریلی در مسیرهای ممکن در داخل کشور و بیش از ۳ هزار دستگاه تریلر و اتوبوس به کشور عراق اعزام می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ موکب اصلی و مادر در نجف، بین راه و کربلا مستقر است گفت: اینها موکب های تجمعی بالای ۱۰ هزار نفر ظرفیت خواهند بود و موکب های ۵۰۰ هزار نفری هنوز جانمایی نشده اند.
رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مردمی تر کردن حرکت عظیم اربعین افزود: شماره حساب ۱۰۴۰ و یا شماره گیری کد #۱۰۴۰*۷۸۰* از طریق اپراتورهای تلفن همراه به منظور دریافت نذورات اعلام شده است.

منبع:ایرنا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین