عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
خوشبختانه ستاد بازسازی عتبات و عالیات اقدامات بسیار خوبی برای بازسازی حرمین عسكریین انجام داده است البته هنوز كار بازسازی كل حرم تمام نشده است چون توسعه حرم را در برنامه بازسازی دارند اما سرداب امام زمان بازسازی و بزرگتر شده است.
عقیق: «مسعود اخوان» گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی‌های انجام شده و تدابیر امنیتی ، بیشتر زائرانی كه به عتبات عالیات مشرف می‌شوند برای زیارت حرمین عسكرین به سامرا می‌روند. 
وی ادامه داد:خوشبختانه با مذاكراتی كه با مسئولان امنیتی عراقی داشتیم، توانسته ایم تاحدودی امنیت زائرانی كه با كاروان و از طریق سازمان حج به عراق مشرف می‌شوند را تامین كنیم تا زائرانی كه تمایل دارند به سامرا و زیارت امامین عسكریین بروند مشكلی نداشته باشند. 
اخوان با اشاره به كمبود امكانات و همچنین عدم امنیت كامل در شهر سامرا گفت: امكان اقامت برای زائران در سامرا وجود ندارد، به عبارت دیگر چون در سامرا هتل و یا محل اقامت مناسبی برای اینكه زائران بتوانند یك شب و یا حتی چند شب بمانند، وجود ندارد زائران نمی‌توانند اقامتی بیشتر از چند ساعت در سامرا داشته باشند. 
وی افزود: مسائل امنیتی هم از دیگر دلایل مهمی است كه امكان اسكان و ماندن زائران در سامرا را غیر ممكن كرده است. 
مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: یكی از مهمترین دلایل ناامنی در مورد سامرا وجود گروه‌های تروریستی و مخالف دولت در این منطقه است، البته نا امنی باوجود همه مسائل امنیتی، در كل عراق وجود دارد. 
وی ادامه داد كه تقریبا به طور متوسط هر هفته حداقل چندین انفجار در عراق اتفاق می‌افتد كه دلیل عمده آن وجود همین گروهای مخالف دولت و گروه‌های تروریستی است، اما این منطقه به خاطر نزدیك بودن به تكریت و محلی كه بیشتر بعثی‌ها در آن حضور دارند از امنیت كمتری برخوردار است و امكان وقوع هر گونه حمله تروریستی بیشتر است كه همین امر باعث شده است عبور و مرور ایرانیان برای زیارت حرمین عسكرین با مشكلات بیشتری مواجه باشد. 
وی ادامه داد: كاروان هایی كه از طریق سازمان حج به سامرا می‌روند پشتیبانی می‌شوند به همین علت سعی شده بیشتر كاروان‌ها به سامرا هم بروند؛ اما باید تاكید كنم كه سفرهای انفرادی ایرانیان به عراق و مخصوصا سامرا از هیچ امنیتی برخوردار نیست و ما چون هیچ گونه اطلاعی از این گونه سفرها نداریم نمی‌توانیم امنیتی برای این افراد تامین كنیم. 
اخوان با بیان این كه تمام آنانی كه به صورت انفرادی به عراق می‌روند قطعا احتمال بیشتری دارد كه در معرض حمله گروه‌های تروریستی قرار گیرند گفت: بدلیل این كه سازمان اطلاع كاملی از ورود و خروج این افراد ندارد، چنانچه اتفاقی برای آنها بیفتد مطلع نمی‌شود. 
وی تاكید كرد: اگر چه گروه‌های تروریستی مختلفی در عراق وجود دارند و روزانه فعالیت می‌كنند اما مهمترین گروه تروریستی كه امنیت زائران ایرانی را به مخاطره می‌انداز گروه تروریستی القاعده است. 
وی با اشاره به بازسازی حرمین عسكریین افزود:خوشبختانه ستاد بازسازی عتبات و عالیات اقدامات بسیار خوبی برای بازسازی حرمین عسكریین انجام داده است البته هنوز كار بازسازی كل حرم تمام نشده است چون توسعه حرم را در برنامه بازسازی دارند اما سرداب امام زمان بازسازی و بزرگتر شده است. 
وی افزود: گنبد در مراحل پایانی بازسازی است و ان شالله تا چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید. 


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین