عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
مدیر دارالقرآن امام علی (ع):
مدیر دارالقرآن امام علی (ع) با بیان اینکه بناست کلاسهای قرآنی در منزل شهید مدرس در راستای فعالیتهای علمی ایشان صورت گیرد، از شهید مدرس به عنوان یک شخصیت اصیل انقلاب اسلامی یاد کرد.
عقیق: مرتضی نجفی قدسی در گفت وگویی درباره احیای خانه های علمای بزرگ اسلام به عنوان یکی از محورهای فعالیتهای دارالقرآن امام علی ابن ابی طالب (ع) گفت: دارالقرآن امام علی بن ابی طالب (ع) این توفیق را داشت که در کنار فعالیتهای آموزشی قرآن کریم در سطح کشور و برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی برای خواهران و برادران، به احیای خانه های عالمان ربانی نیز به عنوان یکی از فعالیتهای محوری خود بپردازد.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) افزود: در ابتدا خانه آیت‌الله علامه طباطبایی (ره) را در پنج سال پیش خریداری و آماده کرده و اکنون آن خانه به یکی از مراکز مهم تفسیر قرآن و محلی برای همایشهای تفسیری مفسران قرآن و محل رفت و آمد علماء و مراجع تقلید تبدیل شده است.

نجفی قدسی با اشاره به وضعیت نابسامان و مخروبه بودن منزل شهید آیت‌الله مدرس پس از گذشت حدود 80 سال از شهادتشان، یادآور شد: احیای نام این شهید بزرگوار به عنوان یک الگوی مبارز ملت اسلامی و مورد تأکید امام خمینی (ره) و معرفی شخصیت ایشان برای نسلهای جدید و حتی آینده از اهداف ما در بازسازی این منزل و تبدیل به یک مجموعه قرآنی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله با آثار موزه‌ای که از مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دیگر مراکز در منزل این شهید گردآوری شده است، هر بازدیدکننده‌ای به عظمت مجاهدات شهید مدرس در این مکان پی خواهد برد، با توجه به اینکه این خانه در زمان شهید مدرس کارکردهای مختلفی داشته و خودشان نیز در برخی از اتاقها به تحصیل و تدریس می‌پرداختند، بر همین اساس و در راستای ادامه آن روند علمی، در قسمتهای از این خانه کلاسهای قرآنی برگزار خواهیم کرد.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) خاطرنشان کرد: هر چه به معرفی شخصیت شهید مدرس بیشتر بپردازیم، در حقیقت به معرفی شخصیتهای اصلی انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم، امام خمینی خود متأثر از افکار شهید مدرس بود و در همین خانه پیوسته رفت و آمد داشتند و الگویشان را شهید مدرس می‌دانستند، لذا باید نسبت به معرفی این شهید به نسل جوان اهتمام بورزیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین