عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
عقیق: حضرت آيت الله نوري همداني عصر پنجشنبه در ديدار خانواده هاي معظم شهداي منا استان قم ضمن تسليت شهادت امام محمد باقر(ع)، يكي از مصيبت هاي اسلام را وهابيت دانستند و اظهارداشتند: در قرآن كريم به اتحاد بين شيعه و سني توصيه هاي فرواني شده است ولي دشمنان اسلام الخصوص وهابيت در صدد تفرقه و اختلاف اندازي بين مسلمانان هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اثبات حقانيت شيعه توسط علامه حلي در برابر دشمنان اهل بيت (ع)افزودند: اين عالم بزرگوار با خواندن خطبه، نوشتن كتاب و فعاليت هاي ديگر با تعصب باطل مبارزه كرده و توانستند حقانيت شعيه را ثابت كند.

معظم له اختلاف بين شيعه و سني را مهمترين ضربه به اسلام عنوان كردند و گفتند: محمد بن عبدالوهاب شعار شيعه، زيارت اهل بيت(ع) و صحن و حرم را شرك و كفر اعلام كرد و كشتن شيعيان و غارت مالشان را حلال اعلام كرد و اين توان سنگيني بود كه مسلمانان دادند.

حضرت آيت الله نوري همداني، آل سعود را تفاله رژيم سلطنتي شاه عنوان كردند و افزودند: رژيم سلطنتي از اول باطل بود و امروزه آل سعود به كمک انگليس و رژيم صهيونستي توانست دوام بياورد.

اين مرجع تقليد  افزودند: عربستان سعودي و وهابيت ريشه نداشته و با پول نفت اداره مي شود و در كنار آن با كمك به  داعش و صهيونيست، نسل كشي مي كنند و بدانند داوم نخواهند آورد و سقوط خواهند كرد.

معظم له با اشاره به سخنان و نصحيت هاي مقام معظم رهبري خاطر نشان كردند: آل سعود و وهابيت نصحيت پذير نيستند، چرا كه رهبر انقلاب شجاعانه آنها را نصحيت كردند، ولي آنان باز به نسل كشي و شيعه كشي ادامه مي دهند.

حضرت آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به حديثي از امام صادق(ع)، بالاترين مقام را شهادت دانستند، و ضمن تسليت شهادت شهداي منا افزودند: اين شهادت مقام بسيار بالايي دارد و اينها با شهادت و دادن خون خود عظمت اسلام را نشان دادند.

اين مرجع تقليد از عاشورا به عنوان بزرگترين مكتب اسلام قلمداد كردند و افزودند: اگر امروزه اسلام زنده است بر پايه عاشورا و احساسات است چرا كه براي غلبه بر دشمن  خون و شهادت نياز است.

حضرت آيت الله نوري همداني در پايان گفتند: حوزه علميه قم از زمان امام صادق(ع) شروع شده و گفته اند علم از حوزه نجف برچيده مي شود و صداي اسلام از قم به جهان خواهد رسيد.


منبع:حوره

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین