عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با کارشناس سعودی تلویزیون «الحره» پیشنهاد کرد مقامات سعودی بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و اماکن مسکونی و کشتار کودکان یمنی را به حرمت ماه ذی‌الحجةالحرام و مراسم حج متوقف کنند.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل این سازمان، با شرکت در گفت‌وگوی شبکه ماهواره‌ای «الحره» در برنامه «ساعه حره» (یک ساعت آزاد)، درباره ابعاد پیام اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت ایام حج، محرومیت ایرانیان از حج امسال، نخستین سالگرد بزرگداشت شهدای منا و ... توضیحات مفصلی را ارایه داد.

وی در ابتدای سخنان خود به ارواح بیش از 6 هزار شهید منا که نتیجه بی‌کفایتی و ناتوانی مقامات سعودی بود، درود فرستاد و یاد آنان را گرامی داشت؛ سپس به تشریح پیام اخیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: این پیام تاریخی، حاصل یک سال صبر و شکیبایی و بردباری است، و این خروش و فریاد ملت‌ها و قربانیان توطئه‌های همه‌جانبه سعودی‌ها در جهان است.

خامه‌یار با اشاره به موضع‌گیری مفتی وهابی عربستان مبنی بر تکفیر ایرانیان، گفت: ما به این روش‌های تکفیری عادت کرده‌ایم، این فتاوای تکفیری مفتیان سعودی و آموزه‌های این جریان منحرف است که خشونت و سر بریدن‌ها و تکفیر امت اسلام را در جای جای جهان اسلام نهادینه کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه برنامه‌های درسی این جریان منحرف، مالامال از این آموزه‌هاست. مفتی عربستان بهتر است که به جای تکفیر ایرانیان، پاسخی به اجماع علمای اهل سنت بدهد که در کنفرانس «اهل سنت چه کسانی هستند؟» که به تازگی در گروژنی، پایتخت چچن تشکیل شد، و وهابیت و تکفیری‌ها را خارج از اسلام دانسته است. در این کنفرانس، علمای اهل سنت و مفتیان الازهر بودند که با وهابیت و تکفیری‌ها چنین برخوردی داشتند.

خامه‌یار با اشاره به بحران‌های منطقه از جمله حوادث بعد از 11 سپتامبر، سرمنشأ همه این بحران‌ها از جمله جنگ‌های یمن، سوریه، لبنان و حوادث عراق را عربستان و آموزه‌های وهابیت دانست.

وی با طرحی برخی پرسش‌ها گفت: عاملان 11 سپتامبر چه کسانی بودند؟ و از چه ملیتی؟ حمله‌کنندگان به یمن چه؟ سفیر عربستان در عراق به چه دلیلی از عراق طرد شد؟ سرچشمه جریان‌های تفکیری چه کسانی هستند؟

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ایران انقلابی، پرچمدار وحدت و دارای پروژه همگرایی جهان اسلام و منادی عدالت و پیشرفت ملت‌های مسلمان است.

وی همچنین به تفصیل به روند مذاکرات هیأت ایرانی درباره حج، کارشکنی‌های سعودی‌ها در این رابطه و عدم تأمین امنیت حجاج ایرانی، مطالبی را ارایه داد و عربستان را عامل اول صد عن السبیل‌الله برای ایرانیان دانست.

خامه‌یار با رد ادعاهای واهی جدید سعودی‌ها متذکر شد که حجاج ایرانی بر اساس گزارش سالانه وزارت حج عربستان، منظم‌ترین، متشکل‌ترین و آرام‌ترین حجاج بیت‌الله الحرام بوده‌اند و نگرانی سعودی‌ها همواره از الگو و تأثیرگذاری حجاج ایرانی و از حج ابراهیمی بوده است.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پایان این گفت‌وگوی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای از کارشناس سعودی درخواست کرد که این پیام را به مقامات کشورش برساند که بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و اماکن مسکونی و کشتار کودکان یمنی را به حرمت ماه ذی‌الحجةالحرام و به حرمت مراسم حج، متوقف کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین