عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
بیانی از استاد جاودان در اهمیت اهتمام به ذکر؛
یکی از آن چیزهایی که عاقبت به خیری می آورد، تسبیحات حضرت صدیقه (سلام الله علیها) است. یک وقتی کار حضرت صدیقه در خانه زیاد شده بود و کارشان سنگین شده بود. با هم مشورت کردند که چکار کنند. بعد ظاهرا امیرالمومنین(ع) فرمودند: که بروید از پدرتان خدمت گزاری بگیرید که در کار خانه به شما کمک کند.
عقیق: آیت الله جاودان در گفتاری به بیان فضیلت تسبیح خداوند متعال پرداخته اند. آنچه می خوانید گزیده ای از سخنان ایشان در این باره است.

یک چیزهایی عاقبت به خیری می آورد. یکی از آن چیزهایی که عاقبت به خیری می آورد، تسبیحات حضرت صدیقه (سلام الله علیها) است. یک وقتی کار حضرت صدیقه در خانه زیاد شده بود و کارشان سنگین شده بود. با هم مشورت کردند که چکار کنند. بعد ظاهرا امیرالمومنین(ع) فرمودند: که بروید از پدرتان خدمت گزاری بگیرید که در کار خانه به شما کمک کند. 
خب ایشان چادر به سر کرد و به مسجد رفت. گفته بودند که هفده وصله به چادر ایشان بود. خب. بعد هم تمام مراسم ویژه استقبال از ایشان اجرا شد و ایشان نشستند. پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند چه شده دخترم؟ گفتند آقا کار من سنگین شده. مشورت کردیم که خدمت شما بیاییم و از شما یک خدمت گزاری بگیریم.

 پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: که من به منزل شما می آیم. بعد هم به منزل ایشان آمده بودند. چون دیوارها کوتاه بود، یعنی به اندازه قد انسان که دید نداشته باشد، رسم شان این بود که پشت در به اهل خانه سلام می دادند. منزل ایشان مثلا یک حیاط سه در چهار داشت و یک اتاق هم بیشتر نداشت. به اهل خانه سلام کردند و کسی جواب نداد. دومرتبه فرمودند سلام علیکم. باز کسی جواب نداد. برای بار سوم فرمودند: سلام علیکم. حالا امیرالمومنین (علیه السلام) جواب دادند: وعلیکم السلام یا رسول الله. خیلی خوش آمدید. تشریف بیاورید داخل. فرمود چرا سلام اول را جواب ندادی؟ فرمود دلم می خواست شما زیاد به اهل این خانه سلام کنید تا برکت به داخل خانه مان بیاید. پیغمبر (صلی الله علیه و آله) است که دارد سلام می کند دیگر. یک سلام به ما بکنند برای تمام عمرمان کافی است.

خب ایشان فرمودند: کار شما بسیار سنگین است و خسته می شوید. من آمدم یک مطلب بهتری به شما بگویم. یک مطلبی بگویم که بهتر از این است که یک خدمت گزاری به خانه شما بیاید. چه چیزی بهتر است؟ آنجا ایشان تسبیحات حضرت صدیقه را به ایشان و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) آموختند. به همین مناسبت به آن تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) می گوییم. بعد برای آنها دستور بود که شب که می خواهند بخوابند هم این ذکر را بگویند. فرمودند هیچ شبی آن را ترک نکردم. اینجاست که انسان به جایی می رسد. ترک نکند. یک خط در میان عمل نکند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمد علی جاودان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین