عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
آیت‌الله صدیقی عنوان کرد؛
امام جمعه موقت تهران گفت: دوستی که فقط برای کارهای لهو باشد، سودی برای آخرت انسان ندارد.
عقیق:آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی گفت: در روایات متعدد اهمیت فراوانی به موضوع انتخاب دوست داده شده، به شکلی که انسان در قیامت با کسی که دوستی کرده است، محشور می‌شود. بنابراین اگر انسان با فرد گنهکار رفاقت کند، جهنمی و اگر با نیکان نشست و برخواست کند، عاقبت به خیر می‌شود.

وی با اشاره معیارهای انتخاب دوست اظهار کرد: امام باقر(ع) از حضرت مسیح(ع) نقل می‌فرمایند اشخاصی را به عنوان دوست انتخاب کنید که در ابتدا شما را به یاد خدا بیندازد، دیگر اینکه علم شما را زیاد کند و در آخر شما را به جهان آخرت ترغیب کند.

صدیقی در خصوص خط قرمزها در انتخاب دوست بیان کرد: امام سجاد(ع) در حدیثی افراد را از رفاقت با افراد دروغگو، فاسق، بخیل، احمق و کسی که قطع رحم کرده اند، بر حذر می‌دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید روابط دو دوست به گونه ای باشد که رفتارهایشان منجر به گناه نشود، به عنوان نمونه برای انبساط خاطر غیبت کسی را نکند و یا شوخی هایش به گونه نباشد که حرف های رکیک میانشان رد و بدل شود. علاوه بر این به تعبیر امام علی(ع) باید انسان ها به گونه ای با یکدیگر دوستی کنند که شاید روزی با آن‌ها دشمن شوند.

صدیقی گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «الرفیق ثم الطریق» یعنی ابتدا رفیق شفیق هم سفر پیدا كن و سپس به راه قدم بگذار. بنابراین دوست یاور انسان در مسیر پر پیچ و خم زندگی است. در رابطه دوستی انسان باید مفید باشد یا از ویژگی های طرف مقابلش استفاده کند، بنابراین دوستی که فقط برای کارهای لهو باشد، سودی برای آخرت انسان ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین