عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
روزنامه جمهوري اسلامي نوشت:
عقیق:در نخستين روزهاي ماه ذي‌الحجه كه دنياي اسلام در تدارك برپائي بزرگترين تجمع سالانه در مراسم حج است، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ضمن صدور بيانيه پرنكته‌اي خطاب به دنياي اسلام و حجاج بيت‌الله‌الحرام، به مهم‌ترين مسائل و مشكلات امروز دنياي اسلام پرداخته‌اند و توجه خاص علماي اسلام، انديشمندان، دولت‌ها و ملت‌ها را به اين موارد جلب كرده‌اند.

اين پيام پرمحتوا بيانگر نگاه جامع و عميق رهبري به مسائل جهان اسلام است كه از بينش ژرف، اشراف ايشان بر دقايق و راهكارهاي حل و فصل مشكلات و مصائب دنياي اسلام حكايت مي‌كند و جا دارد به عنوان يك دستورالعمل جامع و كامل عملياتي مدنظر قرار گيرد.

حج به عنوان اصلي‌ترين گردهمائي مردمي در كليت جهان اسلام، فرصتي طلائي براي طرح مسائل و مشكلات ريز و درشت ملت‌هاي مسلمان تلقي مي‌شود كه مي‌تواند راهكارهاي خارج شدن از مشكلات و تثبيت دستاوردهاي ارزشمند تلاش مسلمانان در سراسر جهان را طراحي و عملياتي كند. طبعاً انتظار اينست كه دولت عربستان به عنوان ميزبان حجاج كه خود را «خادم الحرمين الشريفين» مي‌نامد با تمامي توان و ظرفيت و امكانات خود براي گره‌گشائي از مشكلات موجود، زمينه سازي و همراهي كند ولي جاي تاسف است كه امروزه بيشترين مصائب دنياي اسلام ناشي از عملكرد سرتاسر خيانت و پرشرارت آل سعود است كه گريبان‌گير ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان شده و حتي ساير مسلمانان در كل جهان را نيز در بر گرفته است.

اين حاكمان فاسد و شرور، مرتكب جناياتي شده و مي‌شوند كه روي سفاكان و جنايتكاران تاريخ را سفيد كرده‌اند و به جاي آنكه در حل و فصل مصائب و مشكلات دنياي اسلام پيشقدم شوند، امروزه بيشترين مشكلات دنياي اسلام از عملكرد آنها شكل گرفته و تشديد گرديده است.

مصائب ناشي از عملكرد ظالمانه،‌ غيراسلامي و ضدانساني آل سعود منحصر به يكي دو مورد نيست و بسيار متنوع و گسترده است.

سالهاست كه درآمدهاي نفتي عربستان صرف جنگ‌هاي خانمانسوز، ايجاد كانون‌هاي بحران در كشورهاي اسلامي، ايجاد گروه‌هاي تروريستي در گوشه و كنار جهان و دامن زدن به مسائل و مشكلات دنياي اسلام مي‌شود و آل سعود از هر ابزار و فرصتي براي ايجاد خصومت و روياروئي ميان كشورهاي اسلامي سوءاستفاده مي‌كند. فجايعي كه امروزه در عراق، سوريه، لبنان،‌ ليبي، بحرين و يمن صورت مي‌گيرد، متاثر از نقش آفريني شرورانه آل سعود است و نقش رياض در ايجاد، حمايت، عضوگيري، آموزش، تجهيز و مسلح كردن تروريست‌هاي تكفيري و سلفي به وضوح در سطح جهاني بازگو مي‌شود. حتي حاميان و متحدان آل سعود هم از اين واقعيت‌هاي عيني و علني آگاهند ولي با سكوت معني‌دار خود، زمينه‌ساز استمرار اين فجايع هستند، چون از اين بابت سود مي‌برند و مطامع سياه و استعماري خود را از اين طريق، دست يافتني و اجرائي كرده‌اند. آل سعود اكنون حدود يكسال و نيم است كه به جنگ ويرانگر عليه مردم مظلوم يمن پرداخته و از يكطرف مردم مسلمان يمن را به خاك و خون مي‌كشد و از طرف ديگر با ويراني مساجد، مدارس، بيمارستان‌ها و ساير زيرساخت‌هاي عمومي كشور، چهره‌اي كريه و نفرت‌انگيز از عملكرد خادم‌الحرمين به نمايش گذاشته است. آل سعود در واقع با جنايات خود به پمپاژ نفرت به كشورهاي همسايه سرگرم است و با ارتكاب جنايات جنگي حتي فرياد اعتراض دنياي بي‌تفاوت را هم برانگيخته است.

موضوع مهم‌تر، خيانتي است كه اساس آن انحراف آشكار از اسلام است. آل سعود، وهابيت را به نام اسلام به دنياي تشنه احكام نوراني اسلام،‌ معرفي مي‌كند و ديگران را نيز به كجروي و انحراف كشانده است. خادم الحرمين حتي به حرم‌هاي مقدس نيز خيانت روا داشته و مردم مسلمان سه كشور ايران، سوريه و يمن را از تشرف به حج و برگزاري مراسم حج بازداشته است. عملكرد نفرت انگيز و ضداسلامي آل سعود از مصاديق بارز «صدعن سبيل الله» و برخلاف فتاواي علماي اسلام و مذاهب مختلف اسلامي است كه همگي اتفاق نظر دارند آل سعود هيچگونه حقي در جهت ممانعت و ايجاد ممنوعيت براي مسلمانان هيچ كشوري ندارد و نبايد با دامن زدن به عداوت‌ها و خصومت‌هاي دوران جاهليت، عملكرد منفي و انحرافي خود را توجيه نمايد.

موضوع مهم ديگر، بي‌كفايتي آشكار آل سعود در برگزاري مراسم حج است كه فجايع خونيني را در طول سال‌هاي اخير به بار آورده است. فاجعه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام با بيش از يكصد كشته و فاجعه خونين منا با حدود هفت هزار قرباني از حوادثي هستند كه «بي‌كفايتي» آل سعود را به اثبات رسانده‌اند. آل سعود در هر دو فاجعه كمترين تحرك و اقدام قابل ذكري براي كاستن از ابعاد فاجعه و مهار بحران از خود بروز نداد و حتي مانع كمك‌رساني ساير حجاج براي نجات قربانيان بي‌كفايتي آل سعود شد. آل سعود هنوز هم براي كتمان حقايق و سرپوش گذاشتن بر ابعاد فاجعه منا، مانع تشكيل يك كميته تحقيق بين‌الملل اسلامي شده و با تسريع در دفن شتاب آلود قربانيان سعي كرد قتل هفت هزار زائر خانه خدا را كم اهميت و عادي جلوه دهد.

براين فجايع بايد عملكرد منفي و كشتار عمدي حجاج بيت‌الله‌الحرام توسط دژخيمان آل سعود در سال 1366 را هم افزود كه لكه ننگ ابدي بر پيشاني آل سعود جنايتكار محسوب مي‌شود. هنوز آل سعود حاضر نشده عليه مزدوراني كه در فرودگاه جده به زائران ايراني هتك حرمت كردند، مجازات نمايد و با عملكرد خود نشان مي‌دهد همان جنايت هم برنامه‌ريزي شده و دستوري بوده است.

تلخ است ولي واقعيت دارد كه دنياي اسلام گرفتار جنايتكاراني است كه صلاحيت اداره حرمين شريفين را ندارند و عملكرد ضدانساني خود را با غصب حكومت در عربستان، به نام اسلام معرفي مي‌كنند كه عواقب خطرناكي را متوجه دنياي اسلام كرده است. از دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن انتظار نمي‌رود براي توقف عملكرد شرورانه آل سعود اقدامي كنند چرا كه آنها در راه به حاكميت رساندن اين باند شرور و جنايتكار موثر بوده‌اند و از استمرار اين شرارت‌ها منتفع مي‌شوند ولي اين از مسئوليت‌هاي دنياي اسلام است كه براي نجات اسلام از چنگال اشرار حاكم بر رياض، فكري كند و نسبت به همدستي آل سعود با اشغالگران صهيونيست، بي‌تفاوت نماند. اين كمترين انتظار از يك و نيم ميليارد مسلمان است كه حداقل براي حفظ و حراست از كيان اسلام، به مسئوليت‌هاي تعطيل‌ناپذير خود بينديشند وبه اقتضائات و الزامات آن عمل نمايند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین