عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
سناریوی فاجعه منا از زبان شاهد عینی؛
شاهد عینی فاجعه منا با تشریح به ابعاد دیگری از این فاجعه انسانی، رژیم یهودی آل سعود را رژیمی منحوس، آدم کش و خائنین حرمین شریفین توصیف کرد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی مهر به مناسبت فرارسیدن ایام ذی الحجه و گرامیداشت یاد و خاطره مهاجران الی الله در گفت وگویی اظهارداشت: رژیم آل سعود علی رغم کارشکنی هایی که در طول سالیان متمادی نسبت به حجاج بویژه ایرانیان روا داشته است، سال گذشته اثبات کرد به عنوان نان خور رژیم صهیونیستی و برده حلقه به گوش آمریکا بویی از برادری، انسانیت و مسلمانی نبرده است.

رئیس موسسه فرهنگی نور ایمان ادامه داد: رژیمی که در دامان رژیم صهیونیستی به عنوان اولین رژیم کودک کش و آمریکای جنایتکار به عنوان اولین دولت کودک کش پرورش می یابد نمی تواند چیزی جزء « شجره ملعونه » نامگذاری کرد.

نویسنده کتاب  « هشتاد درس از معاد » افزود: برخوردهای نادرست با حجاج ایرانی به ویژه روحانیون در مناسک حج آنهم توسط مأموران به اصطلاح خائنین حرمین شریفین، حادثه تلخ سقوط جرثقیل و راه اندازی سناریوی فاجعه منا که منجر به از بین رفتن و مجروح شدن 10هزار زائر خانه خدا شد، همه نشان از بی کفایتی و بی لیاقتی رژیم آل سعود در مدیریت حرمین شریفین دارد.

عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: زمانی حج الخوف و حج با اضطراب پایان می یابد که حکومت صهیونیستی آل سعود سقوط کند والا حج با ترس و لرز چه حجی است.

فاجعه منا از پیش تعیین شده بود

مدیرمسئول انتشارات سوم شعبان در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به خاطره ای از شب فاجعه، خاطرنشان کرد: " شبی که قرار بود به سمت عرفات حرکت کنیم، تلویزیون سعودی، با همان آرم دو شمشیر، برنامه زنده ای را از آخرین وضعیت سرزمین منا و چادرهای حجاج با سخنرانی شیخ وهابی با اسم « بوریری » پخش می کرد که در لابه لای صحبت های خود، بی دلیل بحث را به زائران ایرانی کشاند که علیه ایرانیان شروع کرد به هتاکی و سخن گفتن و من احساس عجیبی بهم دست داد، بلافاصله موضوع را با آقایان قلی پور، معزی زاده قمی، مولایی، حیدری تهرانی و دیگر دوستان مطرح کردم و همگی مجدد ادامه آن برنامه زنده را دیدیم که در ادامه سخنان شیخ وهابی یکی از اساتید دانشگاه ادامه هتاکی های شیخ را ادامه داده و درباره زائران ایرانی سخن می گوید".

وی ادامه داد: " بعد از این برنامه به دوستان پیشنهاد دادم همگی غسل شهادت کنیم، غسل کردیم و وصایای خود را نوشتیم و در چمدان های خود قرار دادیم، حس خاصی در میان بچه های طبقه 5 هتل الهادی وجود داشت، بطوریکه وقتی در حال خروج از هتل بودیم حال و هوا به گونه ای بود که گویی دیگر برنخواهیم گشت. بالاخر بعد از دو ساعت تاخیر ما را از هتل الهادی به سمت عرفات حرکت دادند.

تلاش شهید قلی پور برای مدیریت زائران

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر بیان داشت : " همه ما فکر می کردیم رژیم سعودی برنامه ای برای مراسم برائت از مشرکین دارد، لذا دوستان به ویژه شهید حجت الاسلام والمسلمین قلی پور تلاش و زحمت زیادی برای مدیریت تردد زائران کشید تا به بهترین نحو ممکن زائران در مسیر تردد کنند و شعارها توسط سیدمظاهر قرائت شد و زائران هم همراهی کردند، هنوز مشت های گره کرده شهیدان قلی پور و رکن آبادی در خاطرم است، سپس پیام مقام معظم رهبری به زبان عربی توسط سفیر دلاورمان شهید رکن آبادی قرائت شد و من و سایر دوستان که در جریان موضوع شب گذشته بودیم با چشمانمان پیگیر بودیم که چه اتفاقی قرار است بیافتد؛ به هر حال با پایان یافتن قرائت پیام  مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسگر و اعلام پایان مراسم، دوستان به من مراجعه کردند که دیدی چیزی نبود و بی دلیل نگران بودی."

عضو بعثه آیت الله العظمی نوری همدانی در حج 94 ادامه داد: " غروب روز برائت در چادر ها نشسته و مشغول قرائت ادعیه بودیم که شهید قلی پور گفت؛ دلم می خواهد روضه حضرت رقیه سلام الله علیها و ابوالفضل العباس علیه السلام را بخوانیم، یکی از مداحان حاضر روضه عجیبی خواند که دوستان خودشان را با گریه و اشک بی خبر از فردای منا غسل دادند، شب به سمت مشعر حرکت کردیم، چادر بعثه ها کنار هم بود از پلی که روی آن تابلو نصب کرده بودند با عنوان « بدایة المنا » رد شدیم و به خیمه خودمان رسیدیم.

پخش پودر های سفید رنگ

نویسنده کتاب « خاطرات لشکر عشق » اظهارداشت: " کم کم همراه با تنی چند از دوستان از خیابان 204 راهی مشعر شدیم، در حین حرکت متوجه پودرهای سفید رنگی بر سطح مسیر شدم که وقتی پرسیدم این پودرها چیست،گفتند؛ به منظور بهداشت محیط از پودر کلر استفاده می کنند، کمی که مسیر را طی کردیم متوجه برنامه ها و تحرکات عجیب پلیس سعودی شدم که با یک بلندگو اعلام می کردند، ایرانی ها فقط از این مسیر حرکت کنند، با کمی دقت دیدم جمعیت زیادی در حال حرکت هستند و وقتی تصمیم به بازگشت از مسیر داشتم، پلیس سعودی اجازه نمی داد برگردیم و می گفت، باید در مسیر خودت حرکت کنی که با اصرار زیاد هم خودم و همراهانم را وارد خیابان کناری که هم عریض و هم خلوت تر بود رساندیم، متوجه نبودیم که چرا این خیابان خلوت را باز نمی کنند و چرا ایرانیان را فقط به یک مسیر هدایت می کنند".

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر ادامه داد: " وقتی در مسیر مناسب قرار گرفتیم، سریع اعمال خودمان را انجام دادیم و وارد خیمه شدیم، بعد از دو ساعت یکی از اعضای بعثه بی حس و حال با صورتی خونین وارد خیمه شد که من وقتی وضعیت ایشان را دیدم سریع به سمت او دویدم و با بغضی که داشت و ترکیدن آن گریه کنان گفت همه را کشتند".

پلیس اجازه رساندن آب به حجاج حادثه دیده  را نداد

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: با توضیحات او چند بسته آب را برداشتیم و به سمت خیابان 204 دویدیم، پلیس سعودی از حضور ما ممانعت کرد و وقتی دید ما آب ها را به سمت حجاج پرتاب می کنیم با حمله ور شدن به ما فریاد می کشیدند در کار پلیس دخالت نکنید و وقیحانه تر این بود که هر کسی با دوربین فیلم برداری می کرد، پلیس علاوه بر برخورد گوشی های تلفن را محکم به زمین می زدند و از بین می بردند".

وی تصریح کرد: این جنایت آل سعود سناریویی از پیش نوشته شده و بدون تردید دست رژیم صهیونیستی در این جریان در دستان رژیم سعودی بود، با دیدن آن صحنه ها، قصه حج خونین سال 66 برایم تداعی شد، حجی که این رژیم کودک کش سعودی بر روی زائران حرم امن الهی تیراندازی کرد.

عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم با بیان اینکه، هیچ مذهبی ظلم به حجاجی که در خانه امن الهی برای زیارت آمدند را بر نمی تابد، گفت: فاجعه منا یک حادثه پیچیده، اما قابل پیگیری است و باید در محاکم حقوقی جهان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

بی کفایتی شاهزادگان سعودی

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهارداشت: بی کفایتی شاهزادگان سعودی و عامل جرم پیچیده منا قبل از اینکه یک حادثه قدیمی باشد یک جنایات مرموز و پیچیده است که تحلیل گران جهان اسلام باید برای رفع ابهامات و جوابگویی به اذهان عمومی پاسخگو باشند.

نویسنده کتاب « رشحاتی از یاس مدینه » ادامه داد: قطعا ملت های مسلمان شاهزادگان رژیم آل سعود را در رابطه با این ظلم فاحش محاکمه خواهند کرد، تمام کشته شدگان در این حادثه حجاج مظلومی هستند که خانواده هایشان انتظار بازگشت و دیدن دوباره روی آنان را داشتند، خیمه های منا به عزا مبدل شد و حوله بر دوش حجاج و مظلومین این حادثه به خون رنگین شد.

با نظم ترین حجاج، ایرانی ها هستند

عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم بیان داشت: با نظم ترین حجاج، ایرانی ها هستند، با رعایت قوانین و مقررات و بدون کوچکترین مزاحمتی برای مسوولین حج با آرامش و اطمینان مناسک حج خود را انجام می دهند، دولت سعودی ترجیح داد تا به جای خدمت به حجاج، نیروهای فکری و عملیاتی خود را برای بمباران صنعا و مردم بی دفاع و مظلوم یمن تجهیز کند و این حادثه به دلیل خلاء مبنی بر مدیریت و فقدان مسوولین و تصمیم گیری در عربستان صورت گیرد. البته عدم همکاری مسوولین بهداشت سعودی با مسوولین امدادگر و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ظلم مضاعفی بود که باعث بر روی زمین ماندن ساعت ها مجروحان این حادثه شد و شاید اگر اجازه می دادند نیروهای امداد ایران به کمک بیایند، تعداد تلفات ما و مجروحان حادثه به نصف می رسید.

مدیریت حج توسط کشورهای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر بر مدیریت حج توسط همه کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: علمای اسلام باید با ایجاد یک مرکز جهانی اسلامی و ایجاد یک متینگ علمی، شورای رسیدگی به امور مسجدالنبی و مسجدالحرام را تشکیل دهند و صیانت مسجد النبی و مسجد الحرام صرفا به دست رژیم کودک کش آل سعود نباشد.

وی افزود: همه جهان اسلام نسبت به کعبه و بیت الله الحرام و مسجدالحرام و قبرستان  بقیع مسوولیت دارند، همه جهان اسلام باید در تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت دخیل باشند، انجام کارهای خودسرانه آل سعود در سال های اخیر به ویژه در این یک سال اخیر موجب شده بی کفایتی خاندان رژیم منحوس آل سعود روز به روز مبرهن شده و ملت ها به این حقیقت اذعان نمایند.

سخنرانی مقام معظم رهبری شرائط را تغییر داد

نویسنده کتاب « نکته ها در گفته ها » تصریح کرد: تهدید بعثه ها و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به گونه ای بود که همه علی رغم تلاش هایی که می کردند راه به جایی نداشتند تا سخنرانی اثر بخش و فصل الخطاب رهبرمعظم انقلاب پیرامون فاجعه منا و رسوایی رژیم سعودی شرایط را تغییر داد و پلیس اجازه داد ارکان مختلف سازمان حج، بعثه و هلال احمر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه حکام رژیم سعودی بویی از انسانیت نبرده اند و روی رژیم صهیونیستی را سفید کرده اند، تصریح کرد: امروز این رژیم منحوس با پیاده کردن افکار صهیونیستی خود بر پا کننده آتش و خون در منطقه است.

کعبه به دست رژیم صهیونیستی غصب شده است

عضو مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز « بیت المقدس » و « کعبه » به دست رژیم صهیونیستی غصب شده است و این مهم باید در جهان اسلام با جدیّت پیگیری شود تا شورایی متشکل از کشورهای اسلامی متولی اداره قبله گاه مسلمانان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر خواستار رسیدگی بین المللی به فاجعه منا شد و گفت: اگر امروز اتفاق خاصی در دنیا در برابر این کشتار انسانی رخ نمی دهد، تنها سه عامل وجود دارد؛ سخن اینکه رژیم سعودی بزرگترین دیکتاتور سانسور خبری است، دوم؛ در خصوص فاجعه انسانی منا همه ملت های اسلامی با جمهوری اسلامی هستند، ولی دولت ها همدل نیستند، بطوریکه ملت ها عمق فاجعه را می دانند و متوجه هستند و رایزنی هایی در این باره فعال شده است؛ لذا ملت های جهان اسلام را نمی توان متهم کرد و عامل سوم ؛ متاسفانه اوضاع امروز جهان اسلام که بدون تردید دست رژیم سعودی با پولهایی که خرج می کند در دست دولت های جنایتکار دنیا به ویژه رژیم صهیونیستی است.

وی اظهارداشت: امروز منطقه و جهان اسلام را نگاه کنید کشتار مسلمانان میانمار، فلسطین، بحرین، افغانستان، پاکستان، عراق،  کشمیر، سوریه، یمن بدون تردید این ها زخم هایی است که رژیم آل سعود با واسطه و بی واسطه بر تن اسلام زده تا افکار صهیونیستی خود را در جهان اسلام با لوای خائنین حرمین شریفین پیاده کند.

در سالروز فاجعه منا باید مراسمی جهانی برگزار شود

استاد حوزه علمیه قم خطاب به همگان تصریح کرد: امسال در سالروز فاجعه منا باید مراسمی جهانی و یک عزای عمومی در کشورهای اسلامی به خونخواهی 10هزار کشته و مجروح منا برپا شود تا همه جهان به ابعاد جنایت انسانی رژیم سعودی پی ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: برگزاری مراسمی منسجم و هماهنگ در کشور با موضوع گرامیداشت شهدای مهاجر الی الله حداقل اقدامی است که می توان برای زنده نگه داشتن یاد آن فاجعه عظیم انجام داد، حضور در مساجد و مراسم عزای عمومی می تواند اثر خود را در جامعه جهانی داشته باشد تا با بیداری ملت ها عمق جنایت انسانی سعودی ها بر همگان آشکار گردد.

لازم به ذکر است، فاجعه منا سال گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر بی کفایتی و توطئه شاهزادگان سعودی و ازدحام جمعیت رخ داد که در این حادثه در مجموع 10 هزار زائر مسلمان جان خود را از دست دادند.

در این فاجعه هولناک 465 نفر از هموطنان قربانی بی تدبیری آل سعود شدند و 82 نفر نیز زخمی و مصدوم شدند.

گفت وگو: اکبر پوست چیان


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین