عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني، در جمع عزاداران امام هادي در ميدان فلسطين
اينكه هيچ احتمال خطايي را در خود ندهيم، كار درستي نيست و تكبري است در برابر خداوند. ما بايد دائما اعتقادات خود را به متخصصان كه همانا امامان و ائمه هدي هستند ارائه كنيم و با رجوع به بيانات آن بزرگواران اعمال خود را بسنجيم.
به گزارش عقيق، شب گذشته و در شام شهادت امام هادي (ع)، اجتماع عزادارن اين امام همام در مسجد جامع امام صادق‌(ع) واقع در ميدان فلسطين با سخنراني حجت الاسلام سيد حسين مومني برگزار شد.

مومني با اشاره به اين مطلب كه بايد توجه داشته باشيم كه ايران اسلامي به عنوان نماد اسلام در جهان بوده و نبايد با برخي رفتارهاي نامناسب آبروي آن را ببريم، افزود: اگر بنده روزي در اين كشور كاره اي بشوم (كه البته بعيد است!)، براي تاييد صلاحيت نامزدها، آنقدر سخت گيري مي كنم كه هر كسي جرات كانديدا شدن نداشته باشد!

وي افزود: يك دوره تاريخ اسلام را شرط ورود به عرصه انتخابات مي گذارم و كانديداها را وادار مي كنم تا يك روز بروند در آسايشگاه جانبازان و بيماران رواني تا بفهمند كه آنان چه مي كشند. 

اين سخنران محافل مذهبي ادامه داد: "برخي براي برنامه امشب به من پيغام داده اند كه چرا داري كار تبليغاتي مي كني؟!" بدانيد كه سه سال است در همين شب به مناسبت شهادت امام هادي (ع) منبر مي روم و فقط هم براي آن امام بزرگوار است كه از قم تا تهران آمده ام.

درمان آفت هاي جامعه با رجوع به سخنان ائمه معصومين (ع)

 حجت الاسلام مومني در بخشي ديگراز سخنان خود ضمن اشاره به لزوم مراجعه افراد به سخنان گوهربار ائمه معصومين(ع) در تمام مراحل زندگي اظهار داشت:  تنها راه درمان آفت هاي فردي و اجتماعي رجوع به بيانات اين بزرگواران است.

وي در همين زمينه به آمدن حضرت عبدالعظيم حسني به محضر امام هادي (ع) اشاره كرده و افزود: ايشان به امام زمان عصر خود مراجعه كرده و مهر تاييد خود را از امام هادي (ع) گرفتند.
مومني ادامه داد: زماني كه امام زمان حضور دارند بايد به محضرشان رسيد، اما حال كه دست ما از ايشان به ظاهر كوتاه است بايد به سخنان و بيانات ائمه معصومين مراجعه كرده و اعتقادات خود را با آن بسنجيم.

مومني افزود: اينكه هيچ احتمال خطايي را در خود ندهيم، كار درستي نيست و تكبري است در برابر خداوند. ما بايد دائما اعتقادات خود را به متخصصان كه همانا امامان و ائمه هدي هستند ارائه كنيم و با رجوع به بيانات آن بزرگواران اعمال خود را بسنجيم.

اين سخنران محافل مذهبي به داستان فردي كه در زمان امام هادي (ع) به دست خليفه وقت به زندان افتاده و بعد از مدت ها آزاد شده بود پرداخت و بيان داشت: ابوهاشم تازه از زندان آزاد شده بود كه آمد نزد امام هادي (ع) به جهت گلايه و شكايت از اوضاع مالي و تنگدستي خود. به محض آن كه بر امام وارد شد، قبل از آن كه سخني را به زبان بياورد، امام هادي (ع) خطاب به او فرمود: "ابوهاشم آيا به نعمت هايي كه داري توجه كرده و شكرگزار آن هستي؟"

امام هادي (ع) به اين فرد فرمودند: ابوهاشم، تو سه نعمت داري، آيا شكرش را بجا آورده اي؟ خداوند به تو ايمان داده و به واسطه ي آن بدنت را بر آتش حرام كرده، به تو عافيت داده شده تا بدون دغدغه بندگي كني و سوم اينكه آرامش دنيا و آخرت داري.

به گزارش عقيق، در ابتداي اين مراسم تلاوت قرآن توسط مداح اهل بيت آقاي نيكبختيان و سپس قرائت زيارت جامعه كبيره توسط حاج مهدي سماواتي انجام گرفت. بعد از سخنان حجت الاسلام مومني نيز حاج محمدرضا طاهري و سيد مجيد بني فاطمه به مرثيه سرايي پرداختند.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین