عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
رحیم قربانی:
رئیس قرآن و عترت سازمان بسیج تهران بزرگ با اشاره به تدارک 30 برنامه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی منا، از برگزاری همایش «سوره‌های سرخ منا» با حضور 1500 نفر از فعالان قرآنی کشورمان خبر داد.
عقیق: نشست خبری نخستین سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا امروز 15 شهریور با حضور رحیم قربانی رئیس قرآن و عترت سازمان بسیج تهران و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

 در ابتدای این نشست رحیم قربانی با بیان اینکه نزدیک به یک سال از فاجعه دردناک منا می‌گذرد، اظهار داشت: در این فاجعه غم‌بار چند نفر از نخبگان قرآنی کشورمان را از دست دادیم. بر همین اساس به بهانه نزدیک شدن به سالگرد این فاجعه و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نگهداشتن یاد و خاطره فاجعه منا جامعه قرآنی همایشی تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا تشکیل شده است، افزود: در این ستاد عزیزان پیگیر احقاق حقوق خانواده‌های این عزیزان هستند گرچه باید این مطلب را مدنظر قرار داد که سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید و وزارت خارجه پیگیر اصلی حقوق شهدای منا است اما جامعه قرآنی نیز در حد توان برای زنده نگهداشتن یاد این نخبگان قرآنی تلاش می‌کند.

قربانی از برگزاری جلساتی با مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: خوشبختانه مسئولان سازمان حج و زیارت در حال پیگیری حقوق خانواده‌های شهدای قرآنی فاجعه منا هستند. شهدای قرآنی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. در اوایل فاجعه منا مسئولان قول‌هایی دادند اما بسیاری از وعده‌ها محقق نشد.

وی با بیان اینکه با پیام محکم و صریح مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا به نظر می‌رسید که مسئولان نیز روند بهتری در پیگیری احقاق حقوق شهدای منا پیش گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما به صورت مستقیم با عربستان رابطه نداریم و با واسطه با آنها در ارتباط هستیم آنها حتی به مسئولان ما اجازه ورود و پیگیری در بحث فاجعه منا را نمی‌دهند. سعودی‌ها با بودجه‌ای که دارند می‌توانند خانواده‌های بسیاری از افرادی را که در این فاجعه جان خود را از دست دادند از احقاق حقوق خود منصرف کنند.

رئیس قرآن و عترت بسیج با اشاره به برگزاری همایشی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا، گفت: بیش از 30 برنامه تدارک دیده‌ایم که برخی از آنها عمومی و برخی توسط نهادهای خاص برگزار می‌شود که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

قربانی پخش اذان و تلاوت شهدای قرآنی در رسانه ملی را یکی از برنامه‌های ستاد گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا، عنوان کرد و افزود: اولین سالگرد شهدای قرآنی با عنوان «سوره‌های سرخ منا» با حضور قاضی عسگر و خانواده شهدای منا فردا ساعت 16 تا 19 در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

وی تهیه ویژه‌نامه‌ای به منظور شناخت ابعاد شخصیتی 7 نفر از شهدای قرآنی فاجعه منا را یکی دیگر از برنامه‌های جامعه قرآنی در سالروز شهادت نخبگان قرآنی کشورمان در فاجعه منا برشمرد و گفت: 7 مستند 20 دقیقه‌ای نیز از زندگی شهدای قرآنی منا آماده شده است که از شبکه قرآن و شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

رئیس قرآن و عترت بسیج با بیان اینکه ستاد گرامیداشت شهدای منا طرح‌هایی همچون ختم قرآن از طریق شبکه‌های اجتماعی، صعود به قله‌های کشور، برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت را در برنامه قرار داده است، افزود: در همایش بزرگداشت شهدای قرآنی فاجعه منا 1500 نفر از جامعه قرآنی گرد هم می‌آیند. در این مراسم حسین رستمی مسعود سیاح گرجی و صالح اطهری‌فرد تلاوت می‌کنند و هادی ایزدپناهی یکی از شاهدان عینی فاجعه منا به بیان خاطراتی از این فاجعه دردناک خواهد پرداخت.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین