عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور:
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هیئات مذهبی نباید در محتواها از اشعاری که غلو شده استفاده کنند چون این اشعار نه تنها شأن ائمه اطهار (ع) را ارتقا نمی دهد بلکه باعث نزول آن هم می شود.
عقیق:حجت الاسلام حسین روحانی نژاد شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شمیم حسینی (فروش محصولات مورد نیاز هیئت های مذهبی) اظهار کرد:‌ سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از هموطنان ما با بی تدبیری آل سعود به کام مرگ برد. به خاطر این بی تدبیری آل سعود، شهدای منا مظلومانه رفتند.

وی افزود: امسال عصر روز عرفه دعای عرفه را در سراسر کشور به ویژه خطه خوزستان برگزار و همه یکصدا سخنان سیدالشهدا را زمزمه می کنیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: هنگام دعا خواندن و مناجات ها باید با تاسی گرفتن از منش اهل بیت (ع) برای رفع گرفتاری های تمامی مسلمانان دعا کنیم و به یاد آنها باشیم.

روحانی نژاد با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام گرفتار گروه های افراطی شده که دست نشانده استکبار جهانی است، گفت: این نمایشگاهی که در استان خوزستان برگزار شده در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: در کل کشور چنین نمایشگاهی فقط در تهران، اصفهان و امروز نیز در خوزستان برگزار شده ولی استان های دیگر به صورت مستقل برگزار نمی کنند. تبلیغات اسلامی خوزستان مستقلا اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: این نمایشگاه باید یک جریان فرهنگی را در خوزستان ایجاد کند و آثار برگزاری آن را در هیئات مذهبی به وضوح ببینیم.

روحانی نژاد خبر داد: بیش از ۹۱ هزار هیئت مذهبی در کل کشور برای عزاداری در دهه محرم آماده می شوند و بالغ بر ۱۰ هزار هیئت متعلق به خوزستان است. چنین تعداد بالای هیئتی نشان از عمق علاقه مردم این استان به امام حسین (ع) و اهل بیت است.

وی عنوان کرد: امیدوارم این نمایشگاه بتواند در زمینه های مختلف مانند کتیبه ها، پارچه نوشته ها و کلیه کارهای تبلیغاتی با محتوای خوبی را به هیئت های مذهبی ارائه کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: هیئات مذهبی از بهره بردن برخی موسیقی هایی که متناسب با عزاداری های محرم نیست و به دور از شأن ائمه است، پرهیز کنند.

روحانی نژاد اضافه کرد: هیئات باید از به کارگرفتن شمایل اسطوره های اهل بیت که صحت ندارد و همچنین آلات موسیقی غیرمتعارف خودداری کنند. آنها می توانند به جای این شمایل از عکس شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس استفاده کنند.

وی اظهار کرد: هیئات مذهبی باید با اعمال مدیریت های لازم از اختلاط زنان و مردان در مراسم های مذهبی حسینی جلوگیری کنند. آنها همچنین نباید در محتواها از بیان اشعاری که غلو شده استفاده کنند چون این اشعار نه تنها شأن ائمه اطهار (ع) را ارتقا نمی دهد بلکه باعث نزول آن هم می شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: شورای هیئات مذهی می دانند یکی از اصلی ترین محور فعالیت آنها مقابله و برخورد با هجمه های دشمنانی است که به منظور ضربه زدن به انقلاب و ارزش های این کشور توسط دشمنان برنامه ریزی شده است.

روحانی نژاد در پایان گفت: هیئات مذهبی باید آنقدر خوب عمل کنند که چنین برنامه ریزی هایی از سوی دشمن بی نتیجه بماند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین