عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
عقیق:این مراسم به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده علمی، فرهنگی، مذهبی  و خدمت محور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار می‌شود که طی سالیان متمادی با بهره‌گیری از اندرزهای حکیمانه نهج‌‎البلاغه و ترویج محتوای آسمانی آن در زمینه‌هایی همچون ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع مختلف، آشنا ساختن همگان به ویژه نسل جوان با نهج‌البلاغه و اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) نقش مهمی داشته‌اند.

این مراسم با حضور و سخنرانی آیت‌الله سیدحسن مصطفوی استاد دانشگاه و امام جماعت مسجد جامع نیاوران، رئیس و اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 و رئیس فرهنگ‌سرای فردوس،همراه خواهد بود. همچنین اجرای برنامه توسط گروه تواشیح ضحی، شعرخوانی آیینی سید عبدالله حسینی، تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور و برپایی نمایشگاهی از آثار و تألیفات این استاد فرزانه از دیگر بخش‌های این برنامه است.

درباره آیت‏‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور می‌توان گفت؛ شخصیت این استاد گرانقدر بین اندیشمندان و مردم شناخته شده است و علاوه بر این در خارج از کشور به ویژه اکثر علما و اندیشمندان اُردو زبان ایشان را می‌شناسند.
 
آثار وی که ثمره سال‌ها تلاش علمی ایشان در عرصه علوم مختلف است ترجمه و تألیف بیش از 200 عنوان کتاب و مقاله به زبان‌‏های مختلف دنیا از جمله عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ژاپنی، قرقیزی، مالایی ... و هم‏چنین  مقالات و سخنرانی‏‌های متعدد در کنگره‏‌های بین‌‏المللی از جمله در کشورهای آلمان، اندونزی، انگلستان، بحرین، پاکستان، ترکیه، سوریه، سیرالئون، عراق، فرانسه، لبنان، مالزی و هندوستان توسط وی انجام شده است. «منشور جاودانه» در شرح نهج البلاغه از دیگر آثار برگزیده آیت‌الله دین‌‏پرور است.

وی بنیاد بین‌المللی نهج‌‏البلاغه را در سال 1353 شمسی با الهام از رهنمودها و افکار مرحوم علامه امینی تأسیس کرد. در کنار ایشان شخصیت‌های عالی‌رتبه‌ای مانند آیت‌الله شهید بهشتی بودند که از نظر علمی و مالی مساعدت داشتند و آیت‌الله شهید مطهری که با راهنمایی‌های علمی همواره یاری‏گر این بنیاد بودند.

آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، دوشنبه 15 شهریورماه (ساعت 17 تا 19) از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی قرار دارد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین