عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
اختصاصي عقيق/حجت الاسلام غروی و رضا هلالي در مراسم مدافعان حرم
رهبر سلفی ها را در عربستان دیده بودم نابینای ظاهری و باطنی بود. می گفت از افتخارات من این است که شصت سال در مسجد پیغمبر(ص) نماز خواندم زیر گنبد خضراء نرفتم و السلام علیک یا رسول الله(ص) نگفتم!
عقیق: اجتماع "مدافعان حرم" دوشنبه شب در سالن شهیدان افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش مراسم و اجتماع مدافعان حرم دوشنبه شب مصادف با شب شهادت امام هادی علیه السلام در سالن شهیدان افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران با حضور جوانان پرشور برگزار شد.

این مراسم در ساعت 21 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط جعفر فردي قاری بین المللی، آغاز و سپس گروه سرود رهپویان ولایت قم و بعد گروه تواشیح لیله القدر به اجرای برنامه پراختند.

از دیگر برنامه های این تجمع، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی غروی بود که در ادامه بخشی از سخنرانی ایشان را می خوانید


تشیع چیست و چه دیدگاهی دارد؟

ضمن عرض شهادت امام هادی(ع) به مدافعان حرم و محضر مقدس حضرت بقیة الله الاعظم حجت بن الحسن(عج) و نائبش و به مراجع و شیعیان و حوزه های علمیه و مردم خوب و علی دوست، جوانان عزیز، ما اگر بخواهیم مکتب تشیع را مورد بررسی قرار دهیم. به عنوان شیعه از امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) دفاع کنیم، اول باید شیعه را بشناسیم. تشیع چیست و چه دیدگاهی دارد؟

شیعه را از باید یک مثلث مورد بررسی قرار داد. تشیع مکتب استدلال، مکتب مسئولیت و مکتب مبارزه است. اینها اضلاع تشیع هستند. اولا شیعه یعنی پیرو، کسی سؤال می کرد، شیعه با ظهور اسلام شکل گرفت. بعد از پیامبر(ص) به وجود نیامد. با ظهور اسلام، شیعه شکل گرفته است. اولین کسی که واژه شیعه را استخدام کرد، رسول الله(ص) بود که فرمود: ای علی تو و پیروان تو رستگارید. شیعه یعنی پیرو.

تشیع مکتب استدلال است

شهید اول لمعه را در زندان نوشت. شهید ثانی هم شرح لمعه را نوشت. امام(ره) هم کتاب عمیق و عظیم تحریرالوسیله که چندین جلد است و یکی از مبانی فقهی شیعه است را در تبعید خود در کشور ترکیه بدون دسترسی به منابع و مأخذ نوشت.

شهید ثانی می فرماید: الشیعة من شایع و التابع علی: یعنی شیعه کسی است که دنباله رو امیرالمؤمنین (ع) است.

شیعه را باید از سه جهت بررسی کرد. اول اینکه تشیع مکتب استدلال است. ما هیچ وقت بدون استدلال حرف نزدیم. علت اینکه سلفی ها با ما می جنگند به خاطر همین امر است، چون مکتب ما مکتب استدلال است. تمام کارها و مسائل فقهی ما دارای استدلال است. چرا علی(ع) را به عنوان رهبر و جانشین پیامبر(ص) قبول داریم؟ برای این دیدگاه استدلال داریم.

تشیع مکتب مسئولیت است

وقتی ما احساس می کنیم در جایی تشیع مورد هجمه قرار گرفته است نمی توانیم بی تفاوت باشیم. شما جوانان برای چه چیزی به اینجا آمدید. آمدید بگوئید ما مسئولیم. برخی کفن پوش آمدند. کودکان هم در این مجلس حضور دارند و پیشانی بند مدافعان حرم را به خود بستند تا بگویند ما مسئولیم همان طور که حضرت صدیقه طاهره(س) احساس مسئولیت کرد. امیرالمؤمنین(ع) احساس مسئولیت کرد ما هم مسئولیم. نسبت به خانواده، جامعه و جهان اسلام مسئولیت داریم. «کلکم راع و کلکم مسئول»

نمی توانم حرف نزنم، من مسئولم

یادم هست به یک روحانی در زمان طاغوت گفتند. اینقدر روی منبر حرف نزن و افشاگری نکن، در مسجد را می بندیم. گفت: نمی توانم حرف نزنم، من مسئولم. در مسجد را ببندید در جای دیگری مردم را تربیت می کنم در صف نانوایی و اتوبوس و ... می ایستم و مردم را هدایت می کنم. گفتند: تو را زندانی می کنیم، گفت: اتفاقا زندانی ها را می سازم و تربیت می کنم. گفتند: تو را در سلول انفرادی می اندازیم. گفت: بالاخره کسی که پیش من می آید او را تربیت می کنم. گفتند: تو را می کشیم. خندید و گفت: با این کار به هدف خود می رسم و با کشتن من موجی بنام شهادت ایجاد می شود که اثرش از وجود من بیشتر است. شیعه مکتب مسئولیت است. مگر می تواند بی تفاوت باشد.

ویژگی دیگر مکتب تشیع، مبارزه است

چه کسی مبارزه را در تشیع شروع کرد؟ ما باید سربلندانه به همه عالم بگوئیم و افتخار کنیم که آغازگر مبارزه در مکتب تشیع، حضرت زهرا(س) بودند. حضرت زهرا(س) وقتی دید حق امیرالمؤمنین(ع) دارد از بین می رود و اسلام از جریان اصلی خارج می شود بلند شد و آمد مسجد خطبه ای خواند که تا قیامت ادبای عالم باید از این خطبه استفاده کنند.

سیلی به صورت حضرت زدند، پهلویش را شکستند. حضرت وصیت کرد شبانه مرا غسل دهید و شبانه مرا کفن کنید و شبانه مرا خاک کنید تا قبر من مخفی باشد. حضرت دو هدف و مقصد را با این کار داشت: یک اینکه بگوید افرادی در طول تاریخ پیدا شدند و می شوند که حسابشان با برادران اهل تسنن فرق می کند. آن روز گروه هایی تحت عنوان خوارج بودند یا به شکل خوارج یا به شکل مسلمان و امروز به شکل سلفی ها و القاعده و ...، حضرت می خواست بگوید همان طور که قبر حجر بن عدی را تحریب کردند آن روز هم قصد تخریب حضرت داشتند. لذا قبر امیرالمؤمنین(ع) هم تا زمان امام صادق(ع) مخفی بود. مرحوم آقای مطهری می گوید یک علت این مخفی این بود که اگر قبر امام علی(ع) مشخص بود همین سلفی های امروز که دیروز اسم قاسطین، مارقین و ناکثین را داشتند جنازه آن حضرت را در می آوردند و جسارت می کردند. (جرأت نمی کنم تعبیر شهید مطهری را به زبان بیاورم.)

آیا می توانند با تخریب قبر حجر بن عدی ها جلوی شیعه را بگیرند؟

هدف دیگر حضرت زهرا(س) این بود که من با مخفی کردن قبر می خواهد اعلام کند ای دنیا مکتب ما مکتب مبارزه است. نمی توانیم با طاغوت بجنگیم با مخفی ماندن قبر اعلام برائت می کنیم. امامان ما هم شرایط سختی را تحمل کردند. با امام هادی(ع) که امشب شب شهادتش هست چه کردند. متوکل عباسی مانع زیارت قبر امام حسین(ع) شد. وقتی دیدند با زندانی کردن نمی توانند مانع زیارت شوند دستور داد هر کس می خواهد به زیارت برود باید دستش قطع شود اما مردم دستها را می دادند تا به زیارت بروند. متوکل ها هرچه کردند نتوانستند مردم را از اهل بیت(ع) جدا کنند. مگر امروز می توانند با تخریب قبر حجر بن عدی ها جلوی شیعه را بگیرند.

زمانی جنگ ادیان درست کردند، به عکس پیامبر(ص) در دانمارک جسارت کردند شاید بتوانند جنگ ادیان درست کنند اما مردم ما هوشیار بودند و با هوشیاری توطئه را خنثی کردند.

زمانی آمدند حرمین امامین عسکریین(ع) را تخریب کردند و خواستند جنگ مذاهب ایجاد کنند اما با هوشیاری جوانان  سنی و شیعه این اتفاق نیفتاد. امروز هم دارند با این گونه کارها می خواهند شیعه و سنی به جان هم بیفتند. این افراد سنی نیستند. مقام معظم رهبری فرمودند اینها اسلام نیست. اینها گروهی هستند به اسم اسلام اما ضد اسلام.

وهابی ها و سلفی ها، نقشه اسرائیلی ها و آمریکایی ها برای مسلمانان!

رهبر سلفی ها را در عربستان دیده بودم نابینای ظاهری و باطنی بود. می گفت از افتخارات من این است که شصت سال در مسجد پیغمبر(ص) نماز خواندم زیر گنبد خضراء نرفتم و السلام علیک یا رسول الله(ص) نگفتم. سلفی ها با مسلمانها فرق دارند.

جوانها! امروز اسرائیلی ها وامریکائی ها نقشه کشیدند. از آستین وهابی ها و سلفی ها دست آمریکا بیرون آمده است. حزب الله تنها شخصیت و گروهی است که جنگید و اسرائیل را شکست داد. فلسطینی ها کسانی بودند که در جنگ چند روزه اسرائیل را خوار و خفیف کردند. امروز به این فکر افتادند که در سوریه جنگ مذهب درست کنند و قبر بزرگان شیعه را خراب کنند تا به هدف برسند اما من یک جمله می گویم: ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ... این ره که تو می روی حتما به گورستان است.

فرزندان اسلام به ویژه شیعیان علی علیه السلام و جوانان مدافع حرم زنده هستند!

از این تریبون اعلام می کنم، دنیای صهیونیسم ای آمریکای جنایتکار، ای اسرائیل، ای نوکران اسرائیل؛ وهابی ها، سلفی ها و القاعده و ... بدانید امروز به قبر حجر بن عدی جسارت کردید جهان اسلام ناراحت شد اگر قصد کنید به قبور رهبران ما اهانت کنید(امروز پنجاه سال قبل نیست که قبور ائمه را در بقیع خراب کنید و ما چیزی نگوئیم امروز قدرت داریم. امروز جهان اسلام با ماست. امروز این جوانان زنده و پرشور هستند.) اگر این کار را بکنند ریشه اسرائیل به زودی کنده خواهد شد. (تکبیر حضار)

پس از سخنرانی این خطیب توانا، سعید قاسمی به سخنرانی پرداخت و در پایان مداحان اهل بیت علیهم السلام عبدالرضا هلالی، روح الله بهمنی، شهروز حبیبی، موسی رضایی و حسین یعقوبیان به مداحی در رثای حضرت هادی علیه السلام پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین استاد غروی

حاج سعید قاسمی

حاج شهروز حبیبی

حاج روح الله بهمنی

حاج عبدالرضا هلالی

حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حسین یعقوبیان

کربلایی موسی رضایی 


- - - - - - - - - - 


قرائت قرآن توسط جعفر فردی



اجرای سرود توسط گروه سرود رهپویان ولایت قم


سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غروی

بخش اول


بخش دوم


بخش سوم



تواشیح خوانی توسط گروه تواشیح لیله القدر


مداحی حاج شهروز حبیبی


مداحی حاج روح الله بهمنی


مداحی حاج عبدالرضا هلالی - حسین یعقوبیان


مداحی حاج عبدالرضا هلالی


مداحی موسی رضایی


مداحی حاج عبدالرضا هلالی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
1
على مدد و خدا قوت به همه امام حسينيا و جمع پرتوان هييتى
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
0
1
حاج آقا رضا خسته نباشيد كار با ارزشى كردين
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین