عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
26 اردیبهشت ماه
مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود

عقیق:  براساس اعلام دفتر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی بهجت(ره)، سخنران مراسم سالگرد ارتحال این مرجع تقلید شیعیان، حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا و مداح این مراسم نیز حاج مرتضی طاهری است همچنین همزمان با این مراسم، از ساعت 17 تا 19 روز پنج‌شنبه مراسمی در شهرستان فومن، زادگاه این مرجع برگزار خواهد شد.

آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی بهجت(ره) در اواخر سال 34 در شهر فومن به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی حوزه را در مکتب خانه فومن به پایان رساند و پس از تحصیلات ادبیات عرب در سال 48 هنگامی که تقریبا 14سال از عمر شریفش می‌گذشت، برای تکمیل دروس حوزوی عازم عراق شد و حدود چهار سال در کربلای معلی اقامت کرد و علاوه بر تحصیل علوم رسمی از محضر استادان بزرگ آن سامان، از جمله مرحوم حاج شیخ ابوالقاسم خویی بهره برد و در سال 52 برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رهسپار شد و سطح عالی علوم و حوزه را در محضر آیات عظام از جمله حاج شیخ مرتضی طالقانی(ره) به پایان رساند و پس از درک محضر آیات عظام حاج ضیاء عراقی و میرزای نائینی(ره) در حوزه درسی آیت‌الله حاج شیخ محمد حسین غروی اصفهان وارد شد.

آیت‌الله بهجت در قم از محضر آیات عظام کوه‌ کمره‏‌ای و بروجردی بهره برد و پس از ورود به قم به تدریس خارج فقه و اصول پرداخت و به تربیت شاگردانی ارزشمند همت گماشت.

از جمله تالیفات این مرجع فقید می‌توان به نگارش یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری(ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاة، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی و حاشیه بر مناسک شیخ انصاری(ره) اشاره کرد.

آیت‌الله بهجت 27 اردیبهشت سال 88 به لقاء‌الله پیوست و پیکرش پس از تشییع در جوار مرقد کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین