عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
مشهدی‌آقایی خبر داد
معاون پیشتیبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد به صورت هفتگی، از توسعه کرسی‌های تلاوت خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ حمید مشهدی آقایی معاون پشتیبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف قرآنی در مساجد، اظهار داشت: مساجد مکانی مقدس است که برای قرآن بنا شده است بنابراین ما باید با اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد در توسعه امور قرآنی پیشگام باشیم.

وی به برگزاری حدود 300 کرسی تلاوت در مساجد اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست سال جاری حدود 300 مسجد با حمایت‌های صورت گرفته کرسی تلاوت برگزار کردند البته تعداد مساجدی که کرسی تلاوت دارند بیشتر از این تعداد است به طوری که در بسیاری از مساجد به صورت خودجوش کرسی تلاوت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مشهدی آقایی با بیان اینکه جلسات تفسیر محوری قرآن نیز در بسیاری از مساجد در حال برگزاری است، گفت: هر هفته در مساجد یک آیه از قرآن تفسیر می‌شود بر همین اساس نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد سالنامه مساجد تهیه و تدوین کرده که در آن 52 آیه کاربردی قرآن کریم همراه با ترجمه و تفسیر در اختیار ائمه جماعات قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اهمیت شناسایی و جذب نخبگان قرآنی در مساجد، افزود: نهضت قرآنی در مساجد از سال گذشته به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد که هدف اصلی آن تقویت کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن در مساجد بود که با برنامه‌‌ریزی‌های مختلف این امر نیز محقق شده است.

وی از برگزاری دوره تخصصی تفسیر قرآن خبر داد و گفت: این دوره با مشارکت مؤسسه بین‌المللی وحیانی اسراء ویژه ائمه جماعات برگزار می‌شود تا برنامه‌های حوزه تفسیر در مساجد توسعه یابد.

حجت الاسلام مشهدی آقایی با اشاره به کمبود بودجه در سال جاری، خاطر نشان کرد: سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات برخی از برنامه‌ها به تعویق افتاد اما امسال نیز این کمبود بودجه مشکلاتی در اجرای فعالیت‌های قرآنی مساجد ایجاد کرده است که امیدواریم در نیمه دوم سال این بودجه تأمین شده تا برنامه‌ها با قوت بیشتری اجرایی شوند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین