عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
بركت‌رضايي خبر داد؛
مدير مسئول پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري از عرضه رايگان نرم افزارهاي توليدي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج در فضاي مجازي خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام بركت رضايي با بيان اين كه اين نرم افزارها از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت توليد و با همكاري مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي منتشر شده است، اظهارداشت: عرضه رايگان ۱۲ عنوان نرم افزار فاخر و ارزشمند در فضاي وب با هدف توسعه نشر معارف اهل بيت (ع) و تسهيل در امر پژوهش همه علاقه مندان در اقصي نقاط دنيا صورت پذيرفته است. 

وي با بيان اينكه اين ۱۲ نرم افزار در سال ۹۱ رونمايي شده اند، ادامه داد: نرم افزار كتابخانه جامع حج، همراه زائر، اعتقادات و پاسخ به شبهات، زائر، عتبات عاليات و سوريه، مكتبه الحج، اسرار و معارف حج، احكام و مناسك حج، اماكن و آثار اسلامي، سفرنامه و خاطرات حج، راهيان آسمان و مسافر قبله است. 

بركت رضايي به معرفي اين آثار پرداخت و گفت: كتابخانه جامع حج، متن كامل ۷۰۰ جلد كتاب در موضوعات: احكام و مناسك حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاريخ مكه و مدينه، سفرنامه و خاطرات، مباحث اجتماعي و سياسي حج، عتبات عاليات و سوريه، ادعيه و حديث، نشريات، مرجع است. 

وي افزود: در اين نرم افزار متن «كتاب الحج»، «كتاب العمرة» و «كتاب المزار» برگرفته از ۲۶۲ عنوان اثر فقهي و حديثي شيعه، به همراه متن كامل قرآن كريم با ترجمه فارسي استاد فولادوند، ۱۰ عنوان لغت نامه معتبر با قابليت جستجو و ارتباط با متون برنامه، ۲۰۰ قطعه تصوير از اماكن مذهبي: مكه، مدينه، كربلا، نجف، كوفه و سوريه و بيش از ۶۰ عنوان فيلم، صوت و نرم افزارهاي اسلامي ويژه تلفن همراه گنجانده شده است. 

اين كارشناس مسائل حج و زيارت اضافه كرد: از ديگر نرم افزار‌هاي اين مجموعه كه براي نخستين بار در ايران به صورت رايگان در اختيار كاربران اينترنت قرار گرفت مجموعه طبقه بندي شده نرم افزارهاي ويژه تلفن همراه است كه در ۵۲۲ عنوان با فرمت جاوا در موضوعاتي از جمله؛ احكام و مناسك حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، سفرنامه و خاطرات، تاريخ مكه و مدينه، مباحث اجتماعي و سياسي حج، ادعيه و زيارات در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. 

بركت‌رضايي ادامه داد: هر نرم افزار، ارائه دهنده متن يك عنوان كتاب به همراه قابليت‌هاي متنوعي پژوهشي نظير نمايش فهرست، متن و پاورقي‌هاي كتب، جستجو در متن و فهرست، انتخاب متن مورد نظر و ارسال به صورت پيام كوتاه، انتقال به صفحه دلخواه و… است. 

مدير مسئول پايگاه اطلاع رساني حج در بخش ديگري از سخنان خود به معرفي نرم افزار مسافر قبله پرداخت و افزود: نرم افزار مسافر قبله توسط معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبري براي استفاده در جلسات آموزشي كاروان‌هاي حج تمتع و عمره مفرده طراحي و تهيه شده است. 

وي بيان داشت: اين نرم افزار، نسخه دوم آموزش مناسك و معرفي اماكن مكه و مدينه است كه مطالب ارزشمندي را پيرامون احكام عمومي مورد نياز زائران، آموزش مناسك عمره مفرده و حج تمتع، اماكن مدينه منوره و مكه مكرمه و در واقع كتابخانه اي است كه به منظور بهره برداري بهتر روحانيون كاروان‌ها تهيه و عرضه شده است. 

بركت رضايي به ديگر قابليت‌هاي اين لوح اشاره كرد و گفت: متن كامل قرآن كريم همراه با ترجمه، ده عنوان از لغتنامه معتبر، قابليت رنگي كردن بخشي از متن، انتقال به محيط word و چاپ از ديگر قابليت‌هاي اين لوح گرانسنگ مي‌باشد. 

وي يادآور شد: علاقه‌مندان مي‌توانند براي دانلود اين نرم افزار‌ها به آدرس اينترنتي http://hajj.ir/16(بخش نرم افزار) پايگاه اطلاع رساني حج مراجعه كنند. 

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها