عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
پیام آیت‌الله اعرافی به همایش محله مسجدمحور:
آیت‌الله اعرافی در پیامی به همایش محله مسجدمحور گفت: هر محله‌ای که مسجد در آن برپاست، دلهای مردمانش به محبت خدا و ذکر الله چنان آباد و آبادان است که خشکسالی بلای باطل هرگز زمینش را تفتیده نمی‌سازد و آرامش را از جانهایش برون نبرد.
عقیق: پیام آیت‌االله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به نخستین همایش محله مسجدمحور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سجده زیباترین و کامل‌ترین جایگاه نیایش و پرستش در پرتوی خاکساری پیشانی بلند اشرف آفریده‌های الهی و اوج و عروج و برترین نماد تذلل، تواضع، خضوع و خشوع  بشریت در مساجد الله است. انسان با خاکساری در مساجد به معراجی می‌رود که فرشتگان از پرواز در آن ساحت باز مانده‌اند و این انسان علیین شده از اسفل سافلین بر تارک اعلی‌علیین به ترقّص در آن اشتغال دارد، پرواز شورانگیر شیفتگان و عاشقان دلشیفته در شمع دلربای الهی با آهنگ ترنم نجوای الهی العفو از شامگاهان تا بامدادان، ملکوتیان سماوی را مجذوب خود ساخته و نوای عاشقانه مستغفرین بالاسحار کروبییین ساحت قدس را به سحر جادوی شاهد شبانه و ساقی «شراباً طهوراً» ذکر احوال کرده است.

مساجد الهی پایگاه عاشقان دلشیفته‌ای است که در گذر تلخ بازار عکاظ فریب و دغل به گذر مهر و محبت به محله صفا و صمیمیت می‌برند و دلهای کوچک کبوتران حریم حرمت عشق را به تپش نماز بی نیاز از همه اغیار می‌سازند. هر محله‌ای که مسجد در آن برپاست، دلهای مردمانش به محبت خدا و ذکر الله چنان آباد و آبادان است که خشکسالی بلای باطل هرگز زمینش را تفتیده نمی‌سازد و آرامش را از جانهایش برون نبرد.

سبک زندگی اسلامی در معماری بنیان‌گذاری شده بر فلسفه الهی و قرآنی بر مدار و محور مساجدی سازمان می‌یابد که هر چهارسوی آن به سجدگاه قرب آدمی و معراج مومن و محراب عبادت ختم می‌شود، تا اینگونه چنان صیرورتی در جان، جهان و جامعه پدید آید که جز به انقلاب الی الله و بقا به فنای فی الله پایان نمی‌یابد.

مردمان محله‌های عشق و بندگی در مساجد محلات خویش چنان گرد هم تا جماعتی را فراهم آوردند که جمعیت ایشان در روزی که اجتماعی نیست، امتی در رستاخیز چنان سازد که خداوند به ایشان بر فرشتگان فخر فروشد و ابلیس سرخورده از شیطنت به «الا عبادک المخلصون»، اقرار کند که ناتوان از در هم شکستن عزم ربانیون بوده است.

تعمیر مساجد به حکم ازلی به اجتماع جماعتی از نمازگزاران مخلص و متقی است که در محلات خویش، مردمان را به رهایی از خسران به ایمان و عمل صالح خویش و سفارش به حق و صبر در چارچوب فریضه مقدس امر به معروف و نهر از منکر قولی و فعلی همچون اباعابدالله (ع) را فرا می‌خواند و صادقانه، صالحانه و مصلحانه در جامه پیامبری صلحف صفا و محله و جماعت هم محله‌ای می‌پراکنند و با اهتمام به فقیران و بینوایان و انفاق و اکرام و احسان به هم محله‌ای‌ها دستگیر ایشان بوده و باری از رنج و حرمان از دوش ایشان بر می‌گیرند و با عمل صالح و نیکوکاری مردمان را نه به کلام و قول، بلکه به فعل و عمل دعوت به حق و پیوند با مهر رحمانی و رحیمی خداوند می‌خوانند.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علیمه سراسر کشور

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین