عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳
خانم الهی پور با بیان اینکه اگر بخواهیم فرهنگ عاشورایی همه گیر و نهادینه شود لازمه‌اش شناخت زنان عاشورایی است، گفت: باتوجه به هجمه وسیعی که دشمن نسبت به این قشر از جامعه یعنی بانوان دارد شناخت این زناها و الگو کردن این‌ها برای جامعه بسیار مثبت و مفید است.
عقیق:سرکار خانم الهی پور از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در نخستین نشست ستاد تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی با محوریت مرحوم حاج رضا انصاریان که در ساختمان خاتم برگزار شد با بیان اینکه در برخی مواقع افرادی که به عنوان الگو معرفی می‌شوند جامعه را به سمت و سویی می‌برند که نباید برود، افزود: همکاری‌های که مرکز مدیریت حوزه های خواهران می‌تواند در این رابطه از نظر فکری و حضور داشته باشد کم نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: بانوان فعالی هستند که بیش از ۵۰ سال در این جریان فعالیت می‌کنند و سخنرانی دارند و کتاب نوشته‌اند و طرح‌های را هم دارند و افراد موفقی در زمینه فرهنگ عاشورا هستند و اثرات مثبت خوبی دارند که برای تقدیر از آن‌ها معرفی خواهند شد.

خانم الهی پور تصریح کرد: آشنایی با بانوانی که در فرهنگ عاشورا کارایی داشتند می‌تواند جزو فعالیت‌هایی باشد که به عنوان فوق برنامه در کنار سایر برنامه های دیگر باشد مانند شناخت حضرت زینب(س) همین طور حضرت رباب(س) و حضرت سکینه(س) که متأسفانه شناخت زیادی از آن‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است فرهنگ عاشواریی همه گیر و نهادینه شود لازمه‌اش این است که زنان عاشورایی شناخته شوند، اظهار داشت: حضرت امام راحل می‌فرمایند از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، زن نیمی از جامعه است و نیم دیگر را تربیت می‌کند و نگاهی که رهبر معظم انقلاب به زن و جایگاه زن در بحث تربیت دارند و هجمه وسیعی که دشمن نسبت به این قشر از جامعه دارد شناخت این زنها و الگو کردن آنان برای جامعه بسیار مثبت و مفید است.

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین