عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
سر کنسول پاکستان:
سر کنسول پاکستان در ایران گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) جلوه‌ای از بهشت موعود در روی زمین است.
عقیق: «یاور عباس» در حاشیه بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی با اشاره به معنویت منحصر به فرد حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: این مکان مقدس علاوه بر بعد معنوی و روحانی، معماری بسیار زیبایی نیز دارد که روح انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: هیچ جایی در جهان با این مکان مقدس و روحانی برابری نمی‌کند، چرا که این مکان علاوه بر معنویت دارای معماری زیبا و چشم نوازی نیز هست و خدا را شکر می‌کنم که امروز توفیق زیارت این حرم مطهر را نصیبم کرد.

یاور عباس با اشاره به معماری اصیل و اسلامی حرم مطهر ثامن الحجج(ع) ابراز کرد: هنر معماری ایرانی اسلامی معنویت حرم مطهر را دو چندان کرده است، به همین خاطر انسان در این مکان مقدس احساس آرامش می‌کند.

وی با بیان اینکه موزه‌های آستان قدس رضوی مظهر عشق و ارادت مسلمانان جهان به امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این موزه گنجینه‌ای از هنری بوده و میراث مسلمانان جهان را در خود جای داده است.

سرکنسول پاکستان در ایران اضافه کرد: قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) که در این موزه تاریخی نگهداری می‌شود علاوه بر بعد معنوی، دارای بعد هنری فراوانی نیز هست و در این قرآن‌های نفیس تذهیب و طلاکاری به گونه ای اجرا شده که تنها یک هنرمند واقعی می تواند به خوبی آن را درک کند.

وی اذعان کرد: موزه آستان قدس رضوی یکی از بهترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان اسلام است که با استفاده از آن می‌توانیم تاریخ و تمدن اصیل اسلامی را به رخ دنیا بکشیم.

لازم به یادآوری است؛ سفیر پاکستان علاوه بر موزه مرکزی از موزه قرآن و نفایس و همچنین موزه فرش آستان قدس رضوی نیز بازدید کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین