عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
شیخ حسین آل الشیخ خطیب مسجدالنبی(ص) در خطبه‌های نماز جمعه این مکان مقدس اعتراف کرد والاترین هدف حج،‌توحید و برائت از شرک است.
عقیق: اظهارات یک خطیب سعودی مبنی بر این‌که برائت از شرک، عالی‌ترین هدف حج است، در حالی است که حکومت سعودی که هرگز اعتقادی به برائت از مشرکین ندارد سه دهه پیش، حجاج بیگناه ایرانی را به جرم شرکت کردن در مراسم برائت از مشرکین به خاک و خون کشید.

به گزارش روزنامه عکاظ، شیخ حسین آل الشیخ خطیب مسجدالنبی(ص) در خطبه‌های نماز جمعه این مکان مقدس اعتراف کرد والاترین هدف حج،‌توحید و برائت از شرک است.

این اعتراف در حالی است که حکومت آل سعود با تکیه بر امثال ال الشیخ و دیگر شیوخ وهابی از هنگامی که سرزمین حجاز را به اشغال خود در آورده‌اند، تلاش کرده‌اند افکار و عقاید انحرافی خود را بر دیگر مسلمانان جهان به ویژه در موسم‌های حج و عمره تحمیل کنند و مانع برگزاری مراسم برائت از مشرکین شوند، سعودی‌ها که خود را ژاندارم آمریکا در منطقه می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند، نهم مرداد 1366(31 ژوئیه 1987) زائران جمهوری اسلامی ایران را که در مراسمی قصد برائت از شرک و مشرکین را داشتند، به ضرب گلوله به خاک و خون کشاندند که در این جنایت هولناک بیش از 400 حاجی بیگناه به شهادت رسیدند و امسال هم مانع فریضه حج ایرانی‌ها شدند و یکی از شروط خود را خودداری  ایرانی‌ها از برگزاری مراسم برائت از مشرکین عنوان کردند که مقامات جمهوری اسلامی ایران این شروط ظالمانه را نپذیرفتند و حکام سعودی هم بر خلاف دستور صریح خداوند، در برابر ادای فریضه حج کارشکنی و مانع‌تراشی کردند.

آل الشیخ گفت حج مدرسه‌ای است که طرح‌های دشمنان برای متفرق کردن امت اسلام در برابر آن فرو می‌ریزد و متلاشی می‌شود.

وی ادعا کرد پادشاهی سعودی خود را مفتخر می‌داند که به حجاج خدمت می‌کند و تمام امکانات خود را برای راحتی و اطمینان بخشی و منفعت ضیوف الرحمن به کار گرفته است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین