عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران برای بزرگداشت روز جهانی مسجد پوستری با استفاده از حدیث پیامبر که فرموده‌اند:«مومن در مسجد مانند ماهی در آب است» منتشر کرد.
عقیق: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد. یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی وساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الا ظهور نمی‌کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار است. واقعه معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) و نمازگزاردن دیگر پیامبران به امامت ایشان در مسجدالأقصی موجب شده تا محبوبیت این مکان مقدس نزد مسلمانان دوچندان شود.

خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران برای بزرگداشت چنین روزی پوستری با استفاده از حدیث پیامبر که فرموده‌اند:«مومن در مسجد مانند ماهی در آب است» منتشر کرد. این پوستر طراحی هنرمند جوان و انقلابی «پویا سرابی» است.


منبع:تسنیم




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین