عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:
آیت‌الله «محسن اراکی» با بیان اینکه نام آل‌محمد (ص) منشا خیر است، افزود: هرجا پرچمی از آل محمد(ص) بر افراشته شود، برافراشته شدن این پرچم شیطان و بلا را دور و خیر و برکت را جمع می‌کند.
عقیق:به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در مراسم غبارروبی وعطر افشانی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) میقان اراک در استان مرکزی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته کرامت، اظهار کرد: حضور در محضر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اگر از روی محبت و اعتقاد قلبی باشد منشا خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه نام آل محمد (ص) منشا خیر است، افزود: هرجا پرچمی از آل محمد(ص) بر افراشته شود، برافراشته شدن این پرچم شیطان و بلا را دور و خیر و برکت را جمع می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه هیچ نعمتی برتر از رابطه ولایی که میان ما و محمد و آل محمد قرار دارد، نیست، تاکید کرد: ما باید از این نعمت خوب بهره بگیریم. خداوند این نعمت‌ها را اعطا کرده و ما نیز در مقابل باید قدردان این نعمات باشیم.

وی تاکید کرد: خاندان رسول اکرم(ص) خاندانی است که خداوند متعال نورش را از طریق این خاندان در جهان متبلور کرده است.

اراکی در ادامه با اشاره به معنی "بیت" در قرآن کریم گفت: برخی خانه‌ها هستند که مقام و شان آنها بسیار بالا و بلند مرتبه است و حضور در این خانه‌ها موجب می‌شود که دل‌ها به خدا نزدیک‌تر شود.

مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) میقان اراک، برادر امام هشتم همزمان با ولادت امام رضا(ع) و با مشارکت اقشار مختلف مردم و مسئولان منطقه و با حضور آیت‌الله محسن اراکی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.


منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین