عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
امام جمعه یزد گفت: سینه‌زنی بهترین و بی‌شبهه ترین شکل عزاداری در ایام محرم است و بهتر است همه هیئات مذهبی به دور از آیین‌های خرافی یا غیرضروری بهترین شیوه عزاداری را اجرا کنند.
عقیق:آیت الله محمدرضا ناصری در گردهمایی روسای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان یزد با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها باید خالص و به دور از مسائل دست و پاگیر باشد، اظهار داشت: در برخی هیئت‌های هزینه‌های هنگفتی برای خرید برخی تجهیزات می‌شود و این در حالی که وسایل خریداری شده کمتر از ۱۰ روز در طول سال کاربرد دارند و بقیه ایام سال نیازی به آنها نیست.

وی بیان کرد: بهتر است از این شیوه عزداری و خرید موارد غیرضروری جلوگیری شود و در عوض شیوه‌های سنتی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری از سینه‌زنی به عنوان بی‌شبهه‌ترین و بی‌سر و صداترین و زیباترین شکل عزاداری یاد کرد و گفت: ساز و دهل‌ها را کنار بگذارید و ساده و بدون مزاحمت برای مردم عزاداری کنید.

امام جمعه یزد همچنین بر لزوم دقت در محتوای اشعاری که برای نوحه‌ها انتخاب می‌شود تاکید کرد و یادآور شد: اشعار یزد همیشه ناب و خوب و به دور از شبهه بوده و خوب است که هیئات مذهبی این موارد را از دست ندهند و اجازه ندهند با ورود برخی فرهنگ‌های غلط به عزاداری یزدی‌ها، زیبایی آن از بین برود.

وی تاکید کرد: روسای هیئات مذهبی همچنین نیت‌ها را پاک کنند و اختلافات را کنار بگذارند و به دور از نیت‌های ریاستی و چشم و هم‌چشمی مردم را گردهم جمع کنند و مراسم‌های عزاداری را با شور و حال برگزار کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: نیت همه ما باید احیای آرمان‌های امام حسین (ع)، رضایت خدا، ایستادن پای ارزش‌ها و پیروی از سیره معصومین (ع) باشد.

وی تصریح کرد: برای عزاداری نیز باید مانند زیارت معصومین، نیت‌ها پاک و اقدام همراه با معرفت و آگاهی باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: عزاداران حسینی و کسانی که مجلس عزا اقامه می‌کنند، باید بدانند امامی که برای او عزاداری می‌کنند، حجت خدا است و بدانند که به واسطه این حجت‌های الهی نعمت‌های خدا به بندگان عرضه می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین