عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم آسیب شناسی هیئات مذهبی و رفع این آسیب‌ها تاکید کرد.
عقیق:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم آسیب شناسی هیئات مذهبی و رفع این آسیب‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در گردهمایی روسای شوراهای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان یزد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی، عزاداری‌ها و برنامه‌های هیئت ها باید منطبق با فرامین اهل بیت (ع) باشد، اظهار داشت: هر چه خارج از این مسیر باشد آسیب است و هیئت‌های مذهبی باید آسیب شناسی و آسیب زدایی شوند.

وی از شورای هیئات مذهبی به عنوان ارکان هیئات مذهبی یاد کرد و افزود: مسائل و مشکلات هیئت‌ها باید بر پایه خرد و نظر شورا حل شود.

حسینی کوهستانی با اشاره به برخی نیازهای هیئات مذهبی و کانون مداحان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حد توان خود برای رفع این مشکلات و نیازها تلاش می کند اما بضاعت این سازمان نیز محدود است و می‌توان از ظرفیت خیران در زمینه ساماندهی کانون مداحان و هیئات مذهبی استفاده کرد.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی و همکاری بین روسای هیئات مذهبی و مداحان با روحانیون هیئت‌ها تاکید کرد و افزود: اقامه عزاداری امام حسین (ع) نیازمند همدلی و همراهی است.

حسینی کوهستانی بر لزوم توجه به نماز اول وقت، شروع برنامه ها با قرائت قرآن کریم و برقراری نظم در هیئت ها و رعایت احترام افراد و عزاداران تاکید کرد و بیان داشت: نسبت به صدای بلندگوهای مساجد نیز مراقبت کنید و مراقب باشید به واسطه عزاداری عده ای از مردم، برای عده دیگر زحمت ایجاد نشود.

منبع:تابناک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین