عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان: یک مداح باید بداند که وقتی وارد عرصه مداحی شد، سمبلی برای دین به حساب می‌آید و کسب معرفت دینی وبصیرت و عشق به اهل بیت(ع) باید از ویژگی‌های شاخص یک مداح باشد.
عقیق:مراسم گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهرستان نهاوند با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی نهاوند و با حضور جمعی از مداحان و روحانیون شهرستان نهاوند برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ضمن تبریک ایام پر خیروبرکت ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در ۷۷ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ولادت این دو بزرگوار یک جریان مردمی بین‌المللی است که رنگ پوست و نژاد نمی‌شناسد، گفت: آوازه این دو بزرگوار که مایه مباهات و افتخار مسلمانان و خصوصاً ایرانیان است آن‌چنان جهانی شده که حتی در کشورهای کفر، مسلمانان برای آن‌ها مراسم جشن برپا می‌کنند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دنیا در برابر این دو بزرگوار و کرامات آن‌ها سر تعظیم فرود آورده است، اظهار داشت: این امر وظیفه ما را در کشوری که به‌عنوان شیعه شناخته می‌شود و ایران را با امام رضا می‌شناسند سنگین می کند و باید فعالیت خود را در این زمینه بیش‌ازپیش کنیم و این مهم جز با تلاش همه مادحین اهل‌بیت (ع) و روحانیون محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن ولادت این بزرگواران در نقاط مختلف استان های کشور، گفت: این اقدامات پاداش دنیوی و اخروی دارد چراکه در راستای ترویج فرهنگ دین و اسلام ناب محمدی است لذا هرکس به‌ هر اندازه در این زمینه ایفای نقش کند بداند که در محضر این دو کریم اهل‌بیت و خداوند متعال پنهان نخواهد ماند.

کسب معرفت دینی وبصیرت و عشق به اهل بیت(ع) باید از ویژگی‌های شاخص یک مداح باشد

امام جمعه همدان در ادامه گفت: یک مداح باید بداند که وقتی وارد عرصه مداحی شد، سمبلی برای دین به حساب می‌آید و کسب معرفت دینی وبصیرت و عشق به اهل بیت(ع) باید از ویژگی‌های شاخص یک مداح باشد.

وی افزود: مداحان نباید هیچگونه گرایشی به جناحی داشته باشند و فقط باید گوش به فرمان رهبری و کلام برگرفته از انتظارات مقام معظم رهبری باشد.

آیت الله محمدی عنوان کرد: مداحان باید بدانند ظرفیت‌های عظیمی در جامعه دارند و حتی گاهی این ظرفیت‌ها از سطح ملی فراتر رفته و فراملی می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مداحان تاثیر زیادی در جامعه می‌گذارند و باید شاخصه‌های دینی را به درستی رعایت کنند و مداح باید بداند که با اشعار خود اهل بیت(ع) را به مردم معرفی می‌کند و باید بین خود و اشعارش تناسبی ایجاد کند، افزود: مداحان یک رابطه عاطفی بین خود و مردم به وجود می‌آورند که این یک رابطه ارزشمند است و باید قدر آن را دانسته و به درستی هدایتش کنند.

وی ادامه داد: پوشش، رفتار و گفتمان مداح برای مردم مهم است و اگر اصول مداحی به درستی رعایت شود تاثیرات مثبتی بر روی تبلیغات دینی می‌گذارد.

ترویج فرهنگ عاشورایی از رسالت های اصلی مداحان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی از رسالت های اصلی مداحان است که باید به آن توجه ویژه شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین