عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: علی(ع) فرمود؛ تمام دوستان ما فقیه‌اند، آن هم فقیه آل محمد(ص). یعنی از بس که نیت‌ها پاک است و با خدای خود صافند و صادقند، همه اهل فقاهت‌اند، مشکل گشایند، دست‌هایشان و شخصیّت‌هایشان مشکل‌ها را حل می‌کند.
عقیق:مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:  امیدوارم ذائقه‌هایتان هنوز زنده باشد. هم‌اکنون هم دارید می‌خورید باز هم راه دارید. از بس که رنگ آنها قوی است و ایمان قوی است و ناممکن را ممکن می‌کند، تمیز می‌کند، پاک می‌کند و از تصرّف دشمن خارج می‌کند. مثل علماء که مال مردم را پاک می‌کنند. می‌گویند خمس ندادیم زکات ندادیم، می گیرند، این دست و آن دست می‌کنند و حلال می‌کنند.

امیدوارم دستهای همه‌ی شما شیعیان امیرالمومنین(ع) پاک کننده باشد. چون شیعیان حضرت امیر همه فقیه‌اند، علی(ع) فرمود: تمام دوستان ما فقیه‌اند، آن هم فقیه آل محمد(ص). یعنی از بس که نیت‌ها پاک است و با خدای خود صافند و صادقند، همه اهل فقاهت‌اند، مشکل گشایند، دست‌هایشان و شخصیّت‌هایشان مشکل‌ها را حل می‌کند. هر جا که محبّتشان را پیاده می‌‌کنند آنجا را صاف می‌کنند.

این را خدا قرار داده است، بحث علمی نیست. مال شما نیست که کارکرده باشید، خدا اینطور قرار داده است که شیعیان مثل اهل بیت(ع) فقیه باشند. علی(ع) می گوید دوستان ما فقیه هستند. همه را می‌فرماید، نه فقط آنهایی که درس خوانده‌اند، بلکه بقیه هم فقیه‌اند. فقیه یعنی مشکل‌گشا، یعنی آسان‌گیر، یعنی کسی که ارها را راحت می‌کند. مشکلات و سنگ‌ها را از جاده‌ها جمع می‌کنند و جاده‌ها را صاف می‌کنند.


پی نوشت:

کتاب طوبای محبّت جلد دوم ــ ص106
مجالس حاج محمّداسماعیل دولابی

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین