عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
امام جمعه گرگان با تبریک ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، به خبرنگاران توصیه کرد که آبروی برادران و خواهران مسلمان خود را نگه دارند.
عقیق:آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، در خطبه های نماز جمعه این شهر، یاد محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات های شهید ایران که به دست طالبان در افغانستان به شهادت رسیدن را گرامی داشت و تاکید کرد: رسانه ها باید در چارچوب قانون و موازین اخلاقی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه کشورها، قانونی را برای کنترل فعالیت رسانه ها و خبرنگاران به تصویب رسانده اند، در جوامع اسلامی، علاوه بر قانون، دین و شریعت هم باید بر اعمال و رفتار رسانه ها، حکمفرما باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در نظر دین مبین اسلام هیچ چیزی به اندازه آبروی انسان مومن، ارزش ندارد، ادامه داد: در قرآن آمده که حتی نباید به کسی گمان بد داشته باشید که مرتکب گناه می شوید.

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: همانگونه که آب ریخته، دیگر به جوی باز نمی گردد، وقتی آبروی فرد مومن را ببرید دیگر نمی توان آن را جبران کرد و یا اگر هم قابل جبران باشد، زمان بر است.

به گفته وی، اگر محکمه های دنیوی هم افرادی را که آبروی دیگران را بی مورد مورد خدشه قرار می دهند، محاکمه نکنند، در محکمه عدل الهی باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا خبرنگاران هرچه را که می شنوند باید منتشر کنند که بعد هم معلوم می شود اصل خبر، از اساس دروغ بوده؟

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده که پروردگار، ولی خود را در بین مردم مخفی مگه داشته است، وقتی شما آبروی فردی را می برید از کجا معلوم که وی ولی پروردگار نباشد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه کرامت اظهارکرد: یکم تا یازدهم ذیقعده را به این دلیل، دهه کرامت نامگذاری کردند که انسان از پیشوایان دینی خود درباره کرامت های انسانی و چیزهایی که باعث کرامت انسان می شوند، بیاموزد.

امام جمعه گرگان با طرح این پرسش که آیا بهتر از ائمه معصومین (س) در کسب معارف اخلاقی و کسب زندگی اسلامی، کسی را سراغ داریم؟ پاسخ داد: خیر؛ زیرا اینها انسان های کاملی هستند و می توانیم بهترین چیزها که سعادت دنیا و آخرت ما را به همراه داشته باشد از آنها بیاموزیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: روز اول ذیقعهده همزمان با آغاز دهه کرامت، رادیو معارف به منظور ترویج و آشنایی بیشتر مردم با معارف اسلامی در قم افتتاح شد که علاقه مندان به این معارف می توانند از خدمات رادیو بهره بگیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود در دنیای اسلام و عدم اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج، گفت: یکی از شرایط استطاعت، تامین امنیت است، وقتی آل سعود حاضر نشدند که امنیت و حیثیت حجاج ایرانی را تامین کنند، مسئولان ایرانی هم تصمیم گرفتند که امسال، حجاج را به حج اعزام نکنند و مراجع تقلید هم با این تصمیم موافقت کردند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه آل سعود باید پاسخگوی اعمال خود باشد، ابرازامیدواری کرد: ذات اقدس الهی هر چه زودتر حرمین شریفین را از دست آل سعود نجات دهد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین