عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مراسم هفتگی هیئت ماءالفرات با مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی صادق رجب
یکی از دروغ ها همین است که ما ادعای شیعه بودن بکنیم اما عمل نداشته باشیم، مثل دیگر مسائل، که مثلا دکتر نباشم اما ادعا کنم. ما دوستان اینها هستیم اما شیعه اینها نیستیم. پیامبر(ص) 40 حدیث درباره شیعیان امیرالمومنین(ع) فرمودند

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) با سخنرانی حاج مهدی قاسمی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی صادق رجب در هیئت ماءالفرات برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی قاسمی را بخوانید:

امام صادق(ع) جمله خیلی مشهوری را فرموده اند که من کمتر دیده ام کسی این جمله را توضیح بدهد،گفته اند که شیعه پیرو ائمه است، ما دو قسم شیعه داریم، یک: اعتقادی دو: رفتاری و عملی. شیعه اعتقادی: بنده و شماها هستیم، یعنی کسی که معتقد است به ولایت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع). دو: شیعه عملی و رفتاری است، می توانم ادعا کنم که ما شیعه اعتقادی و عملی نیستیم. چون اگر ما شیعه عملی ائمه بودیم در جامعه ما اینقدر فساد و ظلم نبود.

 اگر جامعه ما این گونه است برای این است که ما در عمل ضعف داریم. به عنوان نمونه عرض می کنم، مثل اینکه بعضی از جوانان هستند در هئیت می آیند اما نماز نمی خوانند، این اعتقادش درست است امیرالمومنین(ع) را قبول دارد اما در عمل پیرو ایشان نیست. بعضی از دوستان در کربلا بودند اما نماز نمی خواندند، به نظر شما این درست است؟

 در دعا به امام حسین(ع) می فرماید که من شهادت می دهم که شما نماز را برپا کردی. یکی از دروغ ها همین است که ما ادعای شیعه بودن بکنیم اما عمل  نداشته باشیم، مثل دیگر مسائل، که مثلا دکتر نباشم اما ادعا کنم. ما دوستان اینها هستیم اما شیعه اینها نیستیم. پیامبر(ص) 40 حدیث درباره شیعیان امیرالمومنین(ع) فرمودند، مثلا فرمودند: یا علی تو و شیعیانت در بهشت هستید. لذا دوستان ما انتصاب به ائمه داریم و مسئولیتمان بسیار سنگین است.

در آن حدیث که مدنظرم بود امام صادق(ع) فرمودند: شما شعیان منصوب به ائمه هستید. مایه ننگ ما نباشید، مایه افتخار ما باشید. می فرماید زینت ما باشید. خب این یعنی چه؟ من با چند حدیث از امیرالمومنین(ع) می خواهم بازش کنم. می فرماید: هم زینت ظاهری دارد، لباسش تمیز است و خانه اش صورتش همه اینها تمیز است، و هم زینت معنوی دارد، مثلا قرآن می فرماید: زینت دل های شما ایمان به خدا است. در یک روایتی امیرالمومنین(ع) می فرماید: سه چیز زینت مومن است.

یک: تقوای الهی، یعنی حلال و حرام را رعایت کنید، یعنی خودتان را کنترل کنید که آلوده به گناه نشوید. آیت الله بهجت می گفتند: مراقب باشید که گناه نکنید، ایشان می گفتند مخصوصا در دوران نوجوانی و جوانی بسیار مهم است چون رفته رفته کار سخت می شود.

امیرالمومنین(ع) می فرماید: دومین زینت راستگویی است. تمرین کنید که دروغ نگویید. دروغ را به شوخی هم نگویید، چون به جدی ختم می شود، همین طور دروغ کوچک هم نگویید چون این دروغ کوچک کم کم به دروغ های بزرگ منتهی می شود. عزیزان شما حساب کنید اگر روزی یک دروغ بگویید ماهی می شود 30 دروغ و سالی می شود 360 دروغ انسان با یک دروغ در روز خود را می تواند بدبخت کند. یک دعا می خواهم به شما یاد بدهم، در هر نماز شب پیامبر(ص) یک چیز بیشتر از خداوند نمی خواست، می فرمودند: خدایا به من صداقت عطا بفرمایید. این خیلی مهم است. آیا ما خواستیم واقعا از خدا که به ما هم صداقت بدهد. این دومین زینت مومن است. این را هم بدانید انسان باید راست بگوید اما هر راستی را نباید بگوید . انسان باید زیرک باشد.

سه: ادای امانت. این امانت داری بسیار مهم است و ما اگر این سه مورد را انجام بدهیم می شویم شیعه واقعی.

امام صادق(ع) می فرماید: اگر قاتل جدم علی(ع) بیاید به من امانتی بدهد و از من نصیحتی بخواهد و با من مشورت کند من به او خیانت نمی کنم. می فرماید: زینت ما باشید و این سه چیز زینت مومن است. یک تقوا، دو صداقت و سه ادای امانت همین سه چیز برای دنیا و آخرت ما بس است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین