عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
حجت الاسلام نجفي روحاني:
نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق زيارت را ناب ترين، اصيل ترين و عميق ترين كار فرهنگي دانشگاهيان برشمرد.
عقیق: گردهمايي دانشجويان زائر عتبات در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي جمعي از دانشجويان گفت: سفر زيارتي براي دانشجويان يكي از ناب ترين، اصيل ترين و عميق ترين كار فرهنگي است.

وي جوانان را داراي صفاي باطن دانست و گفت: جوانان و فرهيختگان وقتي در حرم هاي مطهر ائمه معصومين مخصوصا حضرت سيدالشهداء(ع) وارد مي شوند، بر دل و جانشان فضاي معنوي حاكم شده و تحت تاثير ملكوت آن جا واقع مي شوند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جمله«ياليتنا كنا معك»، گفت: در زيارت همفكر، هماهنگ و همراه امام بايد شد و در قول و گفتار، فعل و رفتار و حالات خوش معنوي به امام تأسي كرد.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با تأكيد بر لزوم استفاده درست و مشروع از فضاي مجازي گفت: بايد حتي آنچه امروز در تلگرام هاي خود رد و بدل مي كنيم، هماهنگ با انديشه و فرهنگ حسيني باشد و خارج از محدوده شرع مقدس نباشد؛ بايد از توهين، تحقير ديگران و جملات مبتذل و شوخيهاي ركيك خودداري شود.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: سبك زندگي زائر بايد با سبك زندگي اهل بيت(عليهم السلام) هماهنگ باشد و حسين وار زندگي كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني اين سفر را يك سفر معنوي خواند و افزود: بهترين دست آورد سفر، حالات خوش معنوي است كه انسان را متحول مي سازد؛ انسان را از لفظ به معنا و از عالم مُلك به ملكوت سوق مي دهد.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: در اين سفر تمرين كنيم كه رفتار و گفتارمان حسيني باشد و آن حضرت را شاهد و ناظر بر زندگي خود بدانيم و ادب حضور را در زيارت رعايت كنيم.

وي امام حسين(عليه السلام) را مظهر كامل رحمت الهي خواند و خطاب به دانشجويان گفت: امام (ع) پس از خداوند مهربانترين افراد است و شما را بسيار دوست دارد، خريدار جدي شماست و تنها راه نجات و سعادت شما در همراهي و تبعيت از امام معصوم است.

بنابراين گزارش خنجري از دانشجويان زائر كربلا در اين مراسم گفت: بايد درون را صاف و خالص كرد و از دنيا و زرق و برق آن دل كند تا بتوانيم از اين مكان مقدس بهترين استفاده را ببريم.

وي افزود: اگر زائر در اين سفر معنوي از فضاي روحاني حرم استفاده نكند، ظلم بزرگي در حق خود مرتكب شده است.

اين دانشجوي زائر عنوان كرد: پاكي و صفاي دل را بايد در كربلا به دست آورد؛ من در سفر خود به كربلا منقلب شدم و ديدن اين بارگاه نوراني مرا دگرگون كرد.

همچنين در اين گردهمايي ميلاد عالمي، ديگر دانشجوي زائر كربلا گفت: كلمه زيارت از پنج حرف تشكيل شده است و به اعتقاد من يعني زمين و زمان را شناختن، يگانگي خداوند، ادب زيارت را رعايت كردن، رعايت همراهان و خادمان حرم و تفكر در زندگي.

در اين همايش معنوي كه رنگ و بوي دانشجويي داشت، فيلم مستندي همراه با روايت گري حجت الاسلام هاشمي نسب پخش شد، اين فيلم وقايع ابتداي اسلام و مظلوميت ولايت را به نمايش گذاشت و سپس واقعه عاشورا و در نهايت به دفاع مقدس پرداخت.

اين فيلم مستند به صورت مختصر اما مفيد سير تاريخ اسلام را به نمايش مي گذارد و مخاطب با ديدن آن تصوير روشني از وضعيت صدر اسلام به دست مي آورد و به تفكر فرو مي رود كه چرا در مهمترين بخش تاريخ اسلام، اهل بيت پيامبر(ص) مظلوم شدند و در واقع سفر به كربلا بدون تفكر در تاريخ اسلام يك سفر ناتمام است.

در پايان هدايايي از سوي بعثه مقام معظم رهبري به دانشجويان اهدا شد.

منبع:حج
عقیق:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین