عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مطرح شد؛
سخنران بِعثه رهبري با اشاره به آياتي از سوره عبس گفت: طبق آيات اين سوره، در روز قيامت انسان از برادر، پدر و مادر و همسر و فرزندان خود فرار مي كند تا در آن مهلكه جان سالم به سلامت ببرد؛ اين افراد عزيزترين نزديكان ما هستند، اما در روز قيامت انسان، عزيزي نمي شناسد.
عقیق: آيت الله سيد رحيم توكل، سخنران بِعثه مقام معظم رهبري در جمع زائران ايراني كربلاي معلا و در سرداب حرم حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام) با اشاره به اهميت توجه به روز قيامت گفت: افراد در عالم برزخ وارد عالم قيامت مي شوند تا افراد با ايمان به بركت اعمال مثبت خود برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: صحنه قيامت صحنه وانفسايي است، دورنمايي از قيامت در روايت اشاره شده است؛ تعبير به فزع اكبر و زلزله عظيم نشان مي دهد كه نبايد نسبت به اين تعابير بي توجه بود؛ خداوندي كه خود را عظيم ناميده است، از قيامت تعبير به زلزله عظيم مي كند.

وي با اشاره به آياتي از سوره عبس گفت: طبق آيات اين سوره، در روز قيامت انسان از برادر، پدر و مادر و همسر و فرزندان خود فرار مي كند تا در آن مهلكه جان سالم به سلامت ببرد؛ اين افراد عزيزترين نزديكان ما هستند، اما در روز قيامت انسان، عزيزي نمي شناسد.

آيت الله توكل گفت: همان خدايي كه در اين دنيا ستارالعيوب بود، در روز قيامت همه مسائل را آشكار مي كند و روز قيامت را «يوم تبلي السرائر» ناميده است؛ افراد گنهكار به چهره هايشان شناخته مي شوند و چهره ظلماني دارند.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبري عنوان كرد: مسئله اين است كه در روز قيامت اعمالمان در كنار ما تجسم پيدا مي كنند، غيبت كردنها، تهمت زدنها، ظلم ها و غيره در كنار ما مي ايستند و همه مي فهمند كه ما در دنيا چه گناهي انجام داده ايم.

وي اظهار كرد: خيلي از افرادي كه در دنيا عزيز بودند، در روز قيامت ذليل هستند و هيچ فردي از گناه ديگران سوال نمي كند، چهره ها مشخص است كه چه گناهي انجام داده اند.

بنابراين گزارش در پايان اين مراسم، حاج علي اكبر رياحي اصل، مداح بِعثه مقام معظم رهبري به مرثيه خواني و نوحه سرايي پرداخت و زائران ايراني در مصيبت اهل بيت(عليهم السلام) عزاداري كردند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین