عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری:
حجت ‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: نخستین توطئه دشمن برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، ایجاد و خلق یک اسلام بدلی به نام داعش بوده و هیچ کسی شک ندارد که داعش مولود فکر آمریکا و صهیونیسم و زاده پول های کثیف آل سعود است.
عقیق:حجت ‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، در ادامه برنامه های بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد و با حضور عموم مردم برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه، امام صادق(ع)، اظهار داشت: یکی از نعمت های خداوند متعال که هرگز قادر به شکرگزاری آن نیستیم، نعمت وجود ائمه اطهار(ع) است که اگر نبودند هیچ اثری از اسلام و قرآن و نبوت پیامبر اکرم(ص) نبود و این یک ادعای بدون سند نیست چراکه تاریخ گوای بر این معنا است.

وی با تأکید بر اینکه زمانی به کمال و رشد همه جانبه می رسیم که بتوانیم سطح معرفت و آگاهی خود را بالا بریم و به هدف نهایی خلقت خود نزدیک شویم، گفت: کسانی می توانند از منبع نورانی و بی پایان ائمه اطهار(ع) بهره مند شوند که روح و قلبشان از اوهام و خیالات شیطانی پاک باشد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) هم تراز با قرآن هستند، افزود: از منظر پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار(ع) و قرآن در یک ردیف قرار دارند و هم تراز با هم هستند؛ بنابراین همانگونه که اگر انسان طهارت ذاتی و ظاهری نداشته باشد نمی تواند به سراغ قرآن برود و از آن بهره بگیرد، نمی تواند از محضر ائمه اطهار(ع) هم استفاده کند، پس طهارت باطن و جسم لازمه درک ائمه اطهار(ع) و قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه همه ائمه(ع) یک رسالت داشتند و آن صیانت از قرآن، دین و اسلام بود، ابراز داشت: نگهبانی و حراست از دین و اسلام از سوی ائمه اطهار(ع) با شیوه های مختلف و با توجه به زمان و مکان صورت می گرفت؛ زمانی این صیانت با شمشیر و مبارزه و جهاد صورت می گرفت و زمانی نیاز به سکوت 23 ساله داشت و زمانی هم این صیانت با درس و بالا بردن معرفت مردم به ثمر می نشست.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با تشریح شرایط زمان امام صادق(ع) و نحوه صیانت ایشان از دین و اسلام تصریح کرد: به یقین اگر امام صادق(ع) در زمان امام حسین(ع) بود، همان کاری را می کرد که امام حسین(ع) انجام داد؛ پس همه تصمیم هایی که از سوی ائمه اطهار(ع) برای حراست از دین صورت می گرفت با توجه به شرایط جامعه بود که در زمان امام صادق(ع) این مهم با تعلیم و بالا بردن معرفت مردم انجام شد.

این محقق حوزوی با تشریح شرایط زمان امام صادق(ع) گفت: از اوایل قرن نخست هجری و به خصوص در قرن دوم هجری، فضای دیگری بر جامعه حاکم شد؛ از یک طرف قدرت های آن روز به برکت اسلام از بین رفته بودند و و قبایل و طوایفی که علیه اسلام قیام می کردند سرکوب شده و دیگر توان راه اندازی جنگ احزاب را نداشتند و از طرف دیگر ایجاد شبهه ها و مکاتب مختلف الحادی فعال شده بود.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه خلفای زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) میدان آزادی عمل برای شبهه ایجاد کرده بودند، ابراز داشت: این بدان معنا نبود که آنها طرفدار آزاد اندیشی بودند بلکه هدف آنها از این آزادی عمل ایجاد چالش برای جامعه اسلامی و جلوگیری از رشد فراگیر اسلام بود.

وی با بیان اینکه خلفای زمان امام صادق(ع) به دنبال ایجاد شبهه در راستای انحطاط فکری جامعه بودند، اظهار داشت: دوره امام صادق(ع) دوره منطق و استدلال بود به طوری که امام صادق(ع) با بالا بردن معرفت مردم از کیان اسلام حراست کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) با ادله عقلی هیچ شبهه را بدون پاسخ نگذاشت، گفت: به یقین اگر این مقطع زمانی نبود و امام صادق(ع) در چنین فضایی حضور نداشت، به یقین امروز نامی از امیر مؤمنان نمانده بود.

وی با بیان اینکه خلفای زمان امام صادق(ع) به دنبال آن بودند که امام علی(ع) را از پیغمبر(ص) جدا کنند تا چیزی از اسلامی باقی نماند، تصریح کرد: آنها بر این باور بودند که اگر بتوانند امام علی(ع) را از اسلام بگیرند، به یقین دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر اینکه مجاهدت های علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، حضرت علی(ع) را به اسلام برگرداند، افزود: امام صادق(ع) در کنار معرفت افزایی مردم، از حکما و خلفای ظالم دوران خود نیز غافل نشد و در هر شرایطی در مقابل آنها ایستاد و مردم را نیز نسبت به رفتارهای آنها بیدار می کرد.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت امام صادق(ع) در حوزه فرهنگ و امور علمی بود، اما این دلیل نمی شد که در برابر خلفای جور آن زمان سکوت کند، ابراز داشت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با تربیت بیش از 4 هزار شاگرد در همه علوم، معارف دین را احیا کردند و این چیز کمی نیست.

وی با مقایسه شرایط امروز جهان اسلام با زمان امام صادق(ع) گفت: به برکت انقلاب اسلامی، توجه به اسلام و قرآن و بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها جان دوباره گرفت و ذهن ها در همه دنیا به سمت معارف اهل بیت(ع) معطوف شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به توطئه های دشمن برای مقابله با معارف ناب اسلام افزود: دشمن برای مقابله با فرهنگ ناب اسلام و ارزش های اسلامی دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: نخستین توطئه دشمن برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، ایجاد و خلق یک اسلام بدلی به نام داعش بوده است و هیچ کسی شک ندارد که داعش مولود فکر آمریکا و صهیونیسم و زاده پول های کثیف آل سعود است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن می خواهد از اسلام چهره ای خشن به جهان معرفی کند تا مقبولیت آن در بین عموم کمتر شود، اظهار داشت: دشمن می خواهد دنیا از اسلام و مسلمانان متنفر شود و به همین دلیل داعش را تشکیل داده است تا به کشتار تحت نام اسلام دست بزند و چهره ای جنایتکارانه از اسلام در ذهن ها به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اینکه دومین راهکار دشمن برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) تهاجم فرهنگی است، ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است که بر خاورمیانه مسلط شود و ایران را کانون این امر می داند؛ بنابراین می خواهد که مردم را از حکومت جدا کند و تنها راه برای تحقق این امر مهم آن است که فرهنگ بومی، سنتی و دینی را از آن ها بگیرد و فرهنگ خود را به خورد مردم دهد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مروی، ترویج ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را توطئه دشمن برای گسترش ولنگاری اخلاقی و فرهنگی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جوان امروز ما باید بصیرت داشته باشد چراکه جوان بصیر نمی گذارد که دشمن بر کشور و فرهنگ او غلبه کند.

وی تنها راه مصونیت بخشی به کشور و جوانان را تقوا و خداترسی و ارتباط مستمر با خالق هستی بیان کرد و افزود: جوانان ما باید با قرآن مأنوس شوند و بدانند که تنها در سایه ارتباط با خداوند و راز و نیاز با معبود است که می توان عاقبت به خیر شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین