عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
همزمان با سالروز ولادت پنجمین امام محمد باقر(ع)، سیره عملی امام همام به همت محققان حوزوی در فضای مجازی ارائه شد.
عقیق: همزمان با سالروز ولادت پنجمین امام محمد باقر(ع)، سیره عملی امام همام به همت محققان حوزوی در فضای مجازی ارائه شد.
این نمایه خواندنی در قالب 17 مطلب پیرامون سیره حضرت باقرالعلوم (ع) با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق دانش پژوهان حوزه و دانشگاه در دانشنامه امام محمد باقر(ع) به صورت نمایه ای خواندنی عرضه شده است.

«سیره عملی امام باقر(ع)»، « زندگی اجتماعی امام»، «نگرشهای اقتصادی امام »، «سیره اقتصادی امام باقر(ع) (تولید، مصرف، امداد)»، « امام باقر(ع) و تربیت فرزند»، « سیره تربیتی امام»، « پیشوای خرد؛ الگوی جوان»،«زیارت امیرالمؤمنین(ع)در سیره معصومین(علیهم السلام)» از عناوین مقالات خواندنی این نمایه است.

«پیشینه عزاداری»، « سیره امام باقر(ع) راوی سوگ در روایت شکوه»، « نظر امت نسبت به امام باقر (ع)»، «صرفه جویی و مدیریت از دیدگاه امام»، «طلوع خورشید دانایی»، « امام باقر(ع) و مرد مسیحی» و... از جمله دیگر مطالب این نمایه خواندنی می باشد.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دانشنامه امام محمد باقر(ع)، گفت: این دانشنامه مناسبتی حاوی 202 مطلب شامل؛ پرسش و پاسخ، چکیده مقالات، گزیده کتاب، چکیده پایان نامه و دارای 15 نمایه اصلی می باشد.

هادی دهقان ادامه داد: معرفی امام، دوران امامت، اخلاق و فضایل امام، شخصیت و آثار علمی امام، توصیه‌هایی از امام، اصحاب و شاگردان  از نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

وی ضمن معرفی نمایه‌های دیگر این دانشنامه اضافه کرد: امام(ع) از نگاه اهل بیت(ع)، امام(ع) از دیدگاه اندیشمندان، امام(ع) در آینه شعر و ادبیات، پرسش و پاسخ، کتاب و کتاب شناسی امام(ع)، امام، رسانه و اینترنت از جمله دیگر نمایه‌های دانشنامه امام محمد باقر(ع) می باشد.

خاطرنشان می شود، علاقمندان می‌توانند برای استفاده از این دانشنامه غنی می توانند به نشانی اینترنتی http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/4922 مراجعه نمایند.

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین