عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
استاد حوزه علمیه:
استاد حوزه علمیه گفت: انسان‌های مومن و صالح هرگز دروغ نمی‌گویند چرا که بر اساس احادیث و روایات کسی که دروغ می‌گوید دشمن خداوند محسوب می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مسجد امیر(ع) به سخنرانی پرداخته و با عرض تسلیت شهادت این امام همام، گفت: زمانی یک جامعه آماده پذیرش امام زمان(عج) می‌شود که افراد آن به لحاظ فردی و اجتماعی صالح و شایسته شوند.

وی افزود: پیامبر(ص)‌ و ائمه معصومین(ع)‌ برای پیاده کردن مکارم اخلاق در جامعه تلاش بسیار کردند چراکه مکارم اخلاق سبب ساخته شدن انسان‌های صالح می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دروغ برخلاف عمل صالح است، عنوان کرد: انسان‌های مومن و صالح دروغ نمی‌گویند چرا که بر اساس احادیث و روایات کسی که دروغ می‌گوید دشمن خداوند محسوب می‌شود در حالیکه برای هیچ یک از گناهان دیگر بیان نشده است که انجام دهنده آن دشمن خدا باشد.

حجت‌الاسلام علوی اظهار داشت: خداوند انسان‌های دروغگو را هدایت نکرده و از رحمت خود دور می‌کند چراکه آنها از منافق بوده و به هیچ‌یک از باورهای اسلامی همچون خدا و معاد اعتقاد ندارند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از هر نوع دروغ حتی در تعارفات روزانه پرهیز کند، بیان داشت: امروز برخی از کاندیداهای انتخاباتی برای رسیدن به رای مردم متوسل به دروغ شده و به آنها وعده‌هایی را می‌دهند که در حد توان آنها نیست.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز برخی در جامعه دروغ گفته و آن را دروغ مصلحتی فرض می‌کنند در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام علوی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که درباره مسائلی همچون حجاب و عفاف همایش برگزار می‌شود شایسته است که برای برطرف کردن دروغ در جامعه نیز حرکت‌ مردمی راه‌اندازی شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
بعضیها ناچار هستند دروغ بگن مثلا مادر زن من از بس دختر گندی داشت با دروغ به باجناق من قالب کرد که بعدشم طلاق گرفتند مگر میشه دروغ نگفت بعضیها بد بختند و از سر بدختی ناچارند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین