عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
حجت الاسلام ماندگاری:
نگذارید که جوانان من و شما به گناه بیفتند؛ ما که مدعی هستیم می خواهیم گره فرج را باز کنیم، تا به حال گره چند نفر را باز کرده ایم؛ مطمئنا اگر در هر شهر و محله ای چند نفر که وضع مالی بهتری دارند جمع شوند، به راحتی مشکلات حل می شود.
عقیق: به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه در روایات به واقعه کربلا تشبیه شده است.

وی در تشریح وظایف منتظران، پیش از ظهور بیان کرد: مسلمانان باید قبل از ظهور به تکالیف خود عمل کنند؛ باید بدانند حقی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه می خواهد آن را گسترش دهد و باطلی که می خواهد آن را از بین ببرد، چیست؟

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه گفت: امیرمؤمنان علیه السلام آمدند و حق را اجرا کردند اما چرا مردم ایشان را همراهی نکردند؛ هیچکس با امام علی(علیه السلام) نماند، چرا که همان کسانی که به دنبال حق بودند، از این که حق به نفع آنان نبود دست از همراهی کشیدند.

وی تاکید کرد: امام علی علیه السلام در بالای منبر فرمودند که من حق را به مردم برمی‏گردانم و اگر کسی دزدی کرده باشد دست او را قطع و یا اگر کسی با پول بیت المال برای زنش گردنبند خریده باشد، می روم و آن گردنبند را از گردن زنش بیرون می آورم؛ از همان زمان صدای نچ نچ ها از زیر منبر بلند شد.

انتقاد از مخالفان برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: متأسفانه، در همین چند هفته گذشته هم که دستگاه های نظارتی می خواهند با مفاسد اقتصادی و حقوق های نجومی برخورد کنند، صدای برخی در آمده است؛ بدتر این است که این افراد، اخذ حقوق های نجومی را حق خود می دانند.

وی افزود: اگر در همین مسجد مقدس جمکران، بچه ما با فرزند خانواده دیگری دعوا کند، ما طرف حق را می گیریم یا به دفاع از فرزند خود می پردازیم؛ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اگر دخترم خطا کند، تنبیهش می کنم» و امیرالمومنین علیه السلام هم فرمودند:«اگر زینبم سلام الله علیها خطا کند، او را تنبیه می کنم.»

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر دیگران برای انجام امور خود، از رابطه استفاده کنند، ما ناراحت می شویم، در حالی که اگر خودمان هم از رابطه استفاده کنیم، دیگر صدایمان در نمی آید؛ خطکش ما در تشخیص حق و ناحق، باید خداوند متعال باشد.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: در زمان اهل بیت(علیهم السلام) حرف های مردم با ایشان متفاوت از هم بود؛ مراقب باشیم به جایی نرسیم که حرف ما با حرف امام زمان(علیه السلام) یکی نباشد؛ نگاه ما به حق و باطل با نگاه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باید یکی باشد؛ نگاه حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) به حق و باطل، آن چیزی است که خداوند متعال امر و نهی کرده است.

ضرورت گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

وی تأکید کرد: باید به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر اهمیت داده شود؛ امروزه اگر به کسی نهی از منکر کنیم به ما می گوید به شما چه ربطی دارد؛ این طرز برخورد به این معنی است که خودشان را حق می دانند؛ نمونه حاضر این افراد، کسانی هستند که حقوق نجومی می گیرند و از بیت المال سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: اگر کسی آتش دنیایی دیگری را که بر لباس یا چادرش افتاده خاموش کند، همه او را تشویق می کنند، اما این در حالی است که اگر کسی فردی را نهی از منکر کند، به او می گویند که به تو ربطی ندارد.

وی ادامه داد: شهید علی خلیلی که شهید امر به معروف و نهی از منکر است، زمانی که چاقو خرده بود، پیرمردی بالای سر او آمده و گفته بود که برای چه در کار مردم فضولی کردی که این بلا به سرت بیاید؛ شهید خلیلی در پاسخ گفته بود که تصور کردم این دختر ناموس شما باشد، ناموس شما همچون خواهر بنده است و دوست نداشتم کسی او را مورد تعرض قرار دهد.

بترسید از زمانی که معروف، منکر و منکر، معروف شود

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «بترسید از زمانی که معروف، منکر شود و منکر، معروف»؛ امروز دختری که با چادر راه برود را مسخره می کنند، اما دختری که بزک کرده را تحویل می گیرند و از او تعریف می کنند.  

وی خاطرنشان کرد: برخی در زمان انتخابات می گفتند که ما می خواهیم به دولتی رأی دهیم که می خواهد حجاب را آزاد کند؛ آزادی حجاب عدالت و حق نیست که از آن حمایت می کنند؛ این ها نشانه این است که جای معروف و منکر در جامعه عوض شده است؛ آیا با وجود چنین اتفاقات و افکاری انتظار داریم که ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه رخ دهد؟

کارشناس مسائل مذهبی افزود: هر کس به زندگی خودش نگاه کند و ببیند که چند سفره گناه و اسراف را از زندگی اش جمع کرده است؛ کسانی که دنبال حق هستند، برای مظلومان بحرین، یمن، نیجریه، عراق، فلسطین و کشمیر برنامه دعا و توسل برگزار کردند؛ مسلمانان همیشه حامی مظلومان و خواهان نابودی باطل و ظالمان بوده اند.

تأکید بر تسهیل ازدواج جوانان

وی اظهار کرد: متأسفانه، امروزه تا جوانی خانه و درآمد و شغل نداشته باشد، به او زن نمی دهند؛ از سوی دیگر شرایطی ایجاد شده که جوان وقتی به سن بلوغ می رسد، راه های گناه برای او باز است؛ خانواده باید همانند زمانی که فرزندش را در درس خواندن کمک می کند، برای ازدواج هم او را یاری کنند.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: خانواده ها باید به روابط فرزندانشان با جنس مخالف اهمیت بدهند؛ همانطور که وقتی فرزند شما دچار یک بیماری کوچک می شود برای درمان او اقدام می کنید، باید به بیماری های معنوی و روحی آن ها نیز اهمیت دهید.

وی تأکید کرد: باطل گریز باشید و نگذارید که جوانان من و شما به گناه بیفتند؛ ما که مدعی هستیم می خواهیم گره فرج را باز کنیم، تا به حال گره چند نفر را باز کرده ایم؛ مطمئنا اگر در هر شهر و محله ای چند نفر که وضع مالی بهتری دارند جمع شوند، به راحتی می توانند مشکلات آن منطقه را حل کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: مسیرمان را در برخورد با گناه عوض کنیم و حق طلب و باطل ستیز باشیم؛ نظام جمهوری اسلامی حق بود و 232 هزار نفر شهید شدند تا این شجره طیبه باقی بماند؛ برای مبارزه با باطل جان دادند و پای آن ایستادند.

در چه خانه‌ای یزید با امام حسین(ع) کنار می‌آید؟

وی در پایان بیان کرد: برای حق مجاهدت و در برابر باطل ستیز کنیم، نه این که در خانه ای ماهواره باشد و جوان آن خانه در حال تماشا و در طرف دیگر حاجیه خانم و حاجی بابا، در اتاقشان نماز شب بخوانند؛ در چنین خانه هایی یزید با امام حسین(علیه السلام) کنار آمده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین