عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
برگزار می شود؛
ویژه برنامه‌های پنجم ذیقعده، روز بزرگداشت امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300 نقطه کشور برگزار می‌شود.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نامگذاری پنجم ذی العقده به نام روز بزرگداشت و تجلیل ازامامزادگان در دهه کرامت اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت همایش های بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد:طبق برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت دربقاع متبرکه و آستان امامزادگان همایش های  مختلفی برگزار و از مقام و منزلت امامزادگان تجلیل خواهد شد.

شرفخانی با بیان اینکه 300همایش بزرگداشت در 31 استان برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در اکثر شهرستان ها برای بقاع متبرکه و امامزادگان این همایش ها برگزار و برنامه های متعدد فرهنگی، هنری و قرآنی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و با پی گیری های سازمان اوقاف روز 5 ذی العقده به عنوان روز ملی امامزادگان تصویب شده است.

وی تصریح کرد:در این دهه مبارک علاوه بر گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و جشن تکلیف دختران در بقاع متبرکه مراسم میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با مشارکت کاروان های «زیر سایه خورشید» و حضور خدام حرم رضوی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

شرفخانی در ادامه گفت: یکی از برنامه های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیات امناء و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است. افتتاح پروژه های عمرانی و زیرساخت فرهنگی بقاع از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در خاتمه افزود:محصولات فرهنگی متعددی از قبیل پوستر، بنر، فایل صوتی، تابلوهای نمایشگاهی، نرم افزار موبایلی، کتاب، کتابچه با موضوع دهه کرامت بر روی پرتال فرهنگی اوقاف به نشانیmfpo.ir بارگزاری گردید و قابل استفاده است.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین