عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
معاون فرهنگی-سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:
معاون فرهنگی-سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به همزمانی مراسم اعتکاف با امتحانات دانشجویان گفت: حجم برنامه‌های اعتکاف به دلیل امتحانات کاهش پیدا کرده است.

عقیق: حجت الاسلام مجید قریشی در گفت‌وگویی، گفت: برنامه اعتکاف در مساجد دانشگاه ها برگزار می شود و ثبت نام ها از طریق سایت ها آغاز شده، تعداد معتکفان در برخی دانشگاه ها به حد نصاب رسیده و در برخی هم ثبت نام ها هنوز ادامه دارد.


وی ادامه داد: ما پیشنهادهایی در مورد برنامه های اعتکاف به دانشگاه ها داده ایم، اما بحث انتخابات مستقیم به اعتکاف ارتباط پیدا نمی کند، بنابراین سخنرانان فقط ممکن است در سخنرانی های خود دعوت به اصل حضور در انتخابات را مطرح کنند.


معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: چون فصل امتحانات است، ما توصیه کردیم که از حجم برنامه های فرهنگی کاسته شود تا دانشجویان بتوانند در ایام اعتکاف به مطالعه بپردازند.


قریشی افزود: بسته فرهنگی جزو پیشنهادهای ماست، ولی دانشگاه ها و دفاتر نهاد که جزو مجریان اصلی اعتکاف هستند با توجه به شرایط مالی و اعتباری خود و شرایط فرهنگی خاص خودشان تامین کننده محصولات فرهنگی هستند؛ ما فقط یک سبد کتاب را برای مطالعه در اختیار دانشجویان قرار می دهیم که این کتاب ها به صورت امانی به دانشگاه ها داده می شود.


وی یاد آور شد: هزینه های دریافتی اعتکاف متفاوت است، برخی دانشگاه ها بیشتر و برخی کمتر است؛ هزینه ها از 5000 تا 40 هزار تومان است، اما پیشنهاد ما این است تا جایی که امکان دارد هزینه های اعتکاف را از شرکت کنندگان دریافت کنند تا معتکفان با آسودگی خاطر بیشتری بتوانند روزه بگیرند و بودجه های دانشگاه برای فعالیت های دیگر هزینه شود، به این ترتیب به صورت محدود به دانشگاه ها کمک می شود؛ به این معنی که دفاتر نهاد برای حضور سخنرانان کمک می کنند، اما اصل هزینه ها از دانشجویان دریافت می شود.


منبع:دانشجو

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین