عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴
حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی:
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه هر سال ۲۰۰۰ کانون جدید راه‌اندازی می‌شود، گفت: امسال برای اولین بار با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اعزام مبلغ برای اوقات فراغت به کانون‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
عقیق: حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، در سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، اجرای موفق بند «و» ماده شش قانون برنامه پنجم توسعه را به عنوان یکی از دستاوردهای ستاد عالی کانون‌های مساجد نام برد و گفت: این قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه، حداقل در یک چهارم مساجد کانون فرهنگی هنری ایجاد کند، که خوشبختانه امروز می‌توانیم اعلام کنیم: در هر سال دو هزار کانون فرهنگی هنری در کشور ایجاد شده است و تعداد این مراکز از مرز 22 هزار پایگاه عبور کرده است.

وی از تبادل تفاهم نامه در سال جاری با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این ستاد نام برد و اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم تا 80 درصد بودجه امسال به استان‌ها اختصاص یابد. علاوه بر آن، تبادل تفاهم‌نامه با مناطق و شهرستان‌های ویژه نیز مورد توجه قرار گرفت.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: اجرای طرح سطح بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اختصاص ردیف بودجه مستقل ستاد عالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مجلس شورای اسلامی از دیگر دستاوردهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اجرای آزمایشی طرح آمایش سرزمین در استان‌های اصفهان، گلستان و یزد، حمایت از کتابخانه‌های مساجد در بودجه سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت از فرهنگ روستا و عشایر و توجه به بودجه عمرانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به اجرای دوره «سفیران آسمانی» گفت: در این دوره آموزشی بیش از یک هزار و 680 امام جماعت مسجد از سراسر کشور برای بهره‌مندی از مباحث آموزشی این دوره، در استان قم حضور پیدا کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسب رتبه شایسته تقدیر در اجلاس سراسری نماز، کسب رتبه برتر در فعالیت‌های قرآنی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد کارگروه تخصصی ویژه به منظور حمایت کانون‌های تخصصی مصلی و دانشگاهی، توجه به جشنواره‌های استانی و ساماندهی کتابخانه‌های مساجد را از دیگر اقدامات ستاد عالی کانون های مساجد کشور نام برد و همچنین خواستار اهتمام ویژه به برنامه‌های دهه کرامت شد.

سلیمانی با اشاره به برگزاری همایش «اندیشه های آسمانی» گفت: این دوره آموزشی، اواخر مرداد ماه برای دو هزار نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جدیدالتأسیس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌ها و دستاوردها، امسال برای اولین بار با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اعزام مبلغ برای اوقات فراغت به کانون‌های فرهنگی هنری مورد توجه قرار گرفت.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همچنین از تدوین نهایی اساسنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و ارسال آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان احکام دائمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و این موضوع برای شورای نگهبان نیز ارسال شده که در هفته‌های آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: برای مقابله در برابر دشمن بیرون، ابتدا باید دشمن درون را از بین برد، یعنی ابتدا به جهاد اکبر و مقابله به دشمن درونی تاکید شده و بعد به مقابله با دشمن بیرونی. اگر انسان دچار حرص، کبر و حسد باشد و ضعف های دورنی را اصلاح نکند، نمی‌تواند در امور موفق باشد. در آیه 200 سوره مبارکه آل عمران بر مراقبت از مرزهای فکری  و جغرافیایی تاکید شده است.

سلیمانی عنوان کرد: این آیه باید چشم انداز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد، به گونه‌ای که اهل مقاومت در برابر دشمن درونی و بیرونی بوده و باید دشمن را لحظه به لحظه رصد کنیم و براساس تحرکات آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به رستگاری برسیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین