عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
جلدهای سیزدهم و چهاردهم اخلاق الاهی شامل درس های معنوی آیت الله مجتبی تهرانی در باب محبت به خدا و لوازم آن و اصول و موانع پیوندها منتشر شد.
عقیق:  جلدهای سیزدهم و چهاردهم اخلاق الاهی مشتمل بر درس های معنوی آیت الله مجتبی تهرانی به همت سازمان انتشارات پزوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
بنابر این گزارش، درس های معنوی استاد آیت الله مجتبی تهرانی از جنس اخلاق نظری و انتزاعی رایج نیست؛ همچنین تعلیمات سلوکی وی با عرفان مسلکی نسبتی ندارد؛ درس های او فراتر از بازگفت تقلیدی اخلاق فلسفی و یونانی است. 
همچنین، مباحث استاد آمیزه ای از اخلاق نبوی و عرفان علوی است که با اتکا به منطق اجتهاد، از زلال آیات و روایات برگرفته و با رعایت نیاز نسل امروز، سامان یافته و از لسان او در کام تشنه طالبان سلوک فرو می ریزد.
جلد سیزدهم از مجموعه اخلاق الاهی دارای 10 فصل است که عبارتند از:
کلیات، امکان محبت به خدا، ستایش محبت، خاستگاه و اسباب محبت، محبوب یگانه، راه کسب محبت خدا، موانع محبت به خدا، لوازم محبت، آثار و نشانه های محبت و نهایتا محبت خدا به بندگان.
این کتاب با شمارگان 2500 نسخه، 223 صفحه و قیمت7500 تومان منتشر شده است. 
این گزارش می افزاید: جلد چهاردهم از مجموعه اخلاق الاهی دارای دو بخش است که عبارتند از:
بخش اول: اصول و موانع پیوندها شامل پنج فصل عدل و ظلم، انصاف و بی انصافی، خوش خلقی و بدخلقی، حسن ظن و سوءظن(خوش گمانی و بدگمانی) و عیب پوشی و عیب جویی.
بخش دوم: پیوندها شامل پیوند با خانواده(خانواده)، پیوند با خویشان(صله رحم)، پیوند با همسایه(حسن همجواری) و فصل چهارم: اصلاح پیوندها(اصلاح ذات البین).
شایان ذکر است، این کتاب با شمارگان 2500 نسخه، 638 صفحه و قیمت 18000 تومان منتشر شده است.

منبع: شبستان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین