عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
آیت‌الله علی‌اکبر رشاد:
رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله قبله‌ای تصریح کرد: ارتحال آیت‌الله قبله‌ای، ثُلمه‌­ای بر جامعه­ دینی و حوزه‌­های علمیه است.

عقیق:در پی ارتحال مدرس پیشکسوت و برجسته سطوح عالی حوزه­­ علمیه­ تهران، آیت‌الله خلیل قبله‌ای خویی، آیت‌الله  علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌­های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه طی پیامی این ضایعه مولمه را تسلیت گفت.

وی در بخشی از این پیام بیان داشت: خبر ارتحال مدرس پیشکسوت و برجسته سطوح عالی حوزه علمیه­ ی تهران، حضرت آیت‌الله حاج شیخ خلیل قبله‌ای خویی(قدس سره) مایه‌ تالم و تأسف گردید.

آیت‌الله رشاد در این پیام می‌افزاید: فقدان این عالم با اخلاص و اخلاقی که از شاگردان حضرات آیات حجت کوه کمره‌ای، امام خمینی و سیدابوالقاسم خویی(قدس الله اسرارهم) بود و ده‌ها سال در مدارس علمیه مروی و شهید بهشتی به تدریس علوم دینی و تربیت طلاب اشتغال داشت، ثلمه‌­ای بر جامعه­ دینی و حوزه­‌های علمیه قلمداد می‌­گردد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران تصریح کرد: مرحوم آیت‌‌الله قبله‌ای در کنار تربیت شاگردان شایسته، تألیفات علمی ارزشمندی را در فقه، اصول و کلام از خود به یادگار نهاده است، این­جانب این ضایعه مولمه را از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌‌های علمیه استان تهران، مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ ی استان، به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله(ارواحنا له الفداء)، رهبر فرهیخته­ انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید، وابستگان و دلبستگان آن فقید سعید تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی و برای همه­ بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر مسألت دارم.

به گزارش فارس، آیت‌الله میرزا خلیل قبله‌ای از اساتید پیشین دانشگاه علوم قضایی و مدرسه علمیه مروی بود که در آخرین روز تیرماه دار فانی را وداع گفت. مجلس ترحیم وی روز دوشنبه 4 مرداد از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله قبله‌ای از شاگردان برجسته‌ حضرات آیات خوئی،‌ کوه‌کمری و امام خمینی به شمار می‌رفت که «علی(ع) و نامه‌هایش، قواعد فقه، آیات الاحکام، ارث، اصول فقه و شرح و ترجمه مبانی تکلمه المنهاج آیت‌الله خوئی» از جمله تألیفات وی به شمار می‌رود.

«بررسی مسئولیت مطلق در حقوق کیفری، تعزیر یا تأدیب کودکان بزهکار، بررسی احکام فقهی و حقوقی حجب و حاجب و محجوبین، بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع،‌ بررسی احکام فقهی و حقوقی اسقاط جنین و بررسی احکام فقهی و حقوقی حمل و جنین» از جمله مقالات این عالم ربانی است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین