عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرجعیت علمی حق مشهد است و رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند که مشهد با دارا بودن اساتید فرهیخته، می‌تواند این مرجعیت علمی را بیابد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه خراسان رضوی که در تالار آئینه حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به وجود چهار موضوع در خراسان رضوی اظهار کرد: مطلب اولی که ضرورت دارد رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند، وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) و  شخصیت ایشان در جهان تشیع است که پرداختن به این شخصیت یکی از جلوه‌های مهم محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: به برکت وجود امام هشتم (ع)، مسئله زیارت شکل گرفته است، امروز زیارت مقوله مورد حمله و هجوم است زیرا نقطه قوت ما و نقطه ضعف دشمن محسوب می‌شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زیارت نقطه تحول زائر است، گفت: با توجه به حضور جمعیت زائران در مشهد و حرم رضوی، پرداختن به مسئله زیارت باید یکی از اولویت‌های مهم رسانه‌ها باشد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: سومین مسئله مهم، پرداختن به زائران امام رضا(ع) است که با اندیشه‌ها، اقلیم‌ها و نگاه‌های مختلف برای زیارت به این شهر مقدس می‌آیند و توجه به آنها که همگی دارای نقطه مشترک زیارت هستند، مقوله مهمی محسوب می‌شود.
 
وی با تأکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها به آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه‌ای خدمتگزار، افزود: آستان قدس رضوی مأموریت‌های خود را تبیین کرده است که مهم‌ترین آنها رسالت فرهنگی و تبیین معارف دین، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توجه به زائران و محرومان جامعه از دیگر اولویت‌های آستان قدس است، گفت: ما نباید به آنچه در قبل بسنده شده، اکتفا کنیم بلکه معتقد به پویایی و حرکت بر اساس مبانی اصیل اسلامی هستیم.
 
حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: در چشم‌انداز ۲۰ ساله آستان قدس رضوی، مأموریتی به نام توجه به مستضعفان و محرومان تعریف شده و این مسئله در منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
 
وی افزود: ما باید با برنامه‌ریزی برای کمک و یاری رساندن به محرومان جامعه اقدام کنیم اما نباید این نگاه حاکم باشد که آستان قدس قرار است مسئله محرومیت‌زدایی را برعهده بگیرد زیرا این امر وظیفه دولتمردان است و باید در قالب تحول در نظام‌های اقتصادی و در یک کلمه، شکل دادن اقتصاد مقاومتی محقق شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی بر گره‌گشایی از کار محرومان جامعه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه هم‌اکنون امکان خدمتگزاری در این جایگاه ملکوتی فراهم شده و باید کاری متفاوت‌تر از آنچه نهادهای خیریه برای محرومان انجام می‌دهند، انجام داد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: مرجعیت علمی حق مشهد و مجاورت امام رضا(ع) است، ما معتقدیم دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و رسانه‌ها در اینکه مرجعیت علمی مشهد چه اقتضائاتی دارد، نقش دارند و رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند که مشهد با دارا بودن اساتید و نخبگان فرهیخته، می‌تواند این مرجعیت علمی را بیابد.
 
وی با تأکید بر اینکه زیارت زائر امام رضا(ع) باید تسهیل شود، گفت: کمپ در شأن زائر و مهمان امام رضا(ع) نیست و مکانی همچون کمپ برای زمان جنگ یا حوادث طبیعی مانند سیل مناسب است بنابراین باید تلاش شود تا دغدغه‌ای همچون اسکان برای زائر کم‌درآمدی که به مشهد می‌آید، رفع شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما باید تلاش کنیم تا شرایط یک زیارت آسان و با حضور قلب برای زائران امام هشتم(ع) فراهم شود و بنده از تمام مدیران درخواست می‌کنم به این مقوله توجه داشته باشند.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین