عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
مدیر دفتر آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری از انتشار و رونمایی از کلیپی تولید شده براساس سرود رهبر معظم انقلاب در آینده نزدیک در حوزه هنری خبر داد.
عقیق:علیرضا قزوه در نشست خبری چهاردهمین دوره مهرواره شعر و داستان جوان سوره با بیان اینکه این دوره جشنواره هم از نظر کمی و هم از حیث کیفی رشد داشته است، گفت: امسال جشنواره شعر و داستان جوان سوره به مهرواره تبدیل شده تا رقابت‌های ادبی به رفاقت‌های ادبی تبدیل شده است.  امسال این مهرواره در روزهای 21و 22 در زنجان برگزار می‌شود و قبل از مراسم افتتاحیه نیز شاعران و داستان‌نویسان سر مزار حسین منزوی حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال از 80 تن از شاعران و داستان نویسان تجلیل می‌شود و همچنین از سه تن از فعالان ادبی استان شامل غلامرضا طریقی، مصدق آقاجانلو و مریم بیات تبار نیز تقدیر خواهد شد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: امسال دو کارگاه شعر و ترانه با حضور موسی بیدج، عبدالحسین ضیایی، حمیدرضا شکارسری و ابراهیم اسماعیلی اراضی برگزار می‌شود. همچنین کارگاه داستان نیز با حضور مجید قیصری و سارا عرفانی برپا خواهد شد.

قزوه به ضرورت پرداختن به موضوعات انقلابی در شعر و داستان تأکید کرد و افزود: این روزهایی که پیش رو داریم، سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و شهادت حدود سه هزارتن از مردم به دست سربازان رضاشاه است. حوادثی از این دست در تاریخ می ماند اما حضورش در ادبیات چشم گیر نبوده است. یکی از رسالت‌های ما در حوزه هنری پرداختن به این موضوعات است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: غرب همیشه تلاش می‌کند تا مظاهر خود را به رخ بکشد و فرزندان این خاک را با استقاده از فضای مجازی به سمت فرهنگ خود بکشد. این در حالی است که ما فرهنگ غنی و مبارزاتی داریم و رسالت ما به عنوان شاعر این است که به این اتفاقات بزرگ بپردازد. این موضوع نیز در آینده در جشنواره شعر و داستان جوان سوره پرداخته خواهد شد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری به کاستی‌های محتوایی در بخش ترانه اشاره کرد و یادآور شد: این مسأله در ترانه‌ها نیز دیده می‌شود که همین رویه سبب شد تا سرودهای انقلاب کم کم رنگ ببازد و ترانه‌های کم محتوا که با فرهنگ ما سازگاری ندارد اما متولیان به آنها مجوز داده‌اند، جایشان را بگیرد.

قزوه با بیان اینکه این پروژه از پیش طراحی شده بود، ادامه داد: امروز می‌بینیم که فضای ترانه ما با فضای سرود انقلابی همخوانی ندارد و ترانه‌های امروز تبدیل به قطاری شده‌اند که از ریل خارج شده است. متأسفانه گاه کسانی در رأس امور ادبی نشانده شده‌اند که با مناسبت‌های فرهنگی ما بیگانه هستند. آنها به دنبال تصویب ترانه‌هایی هستند که مبتذل‌اند و با ترانه‌های آن ور آبی فرقی ندارند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال خود بر حوزه سورد انقلابی تأکید داشتند و خودشان نیز اولین کسی بودند که در این زمینه آغازگر شدند. ایشان یک سرود صبحگاهی سرودند که در حال حاضر در حوزه هنری در دست آهنگسازی است و به زودی اجرا می‌شود. افرادی که مانع ورود ترانه‌ها و سرودهای انقلابی به فضای شعر و صدا و سیما هستند، باید در اقدامی انقلابی کنار گذاشته شوند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین