عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
نوجوان نابغه در حفظ قرآن مطرح کرد:
اسلامی بیان کرد: بیایید دست به دست یکدیگر بدهیم و یک جامعه قرآنی بسازیم تا اینکه فرمایش رهبری مبنی بر تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، عملی شود.
عقیق:محمدعلی اسلامی؛ نوجوان نابغه در حفظ قرآن، در گفت‌وگویی در مورد زمانی که حفظ قرآن را شروع کرده است گفت: من از هشت سالگی حفظ قرآن کریم را در مؤسسه جامعة القرآن شروع کردم، خدای متعال توفیق داد که توانستم در مدت یک‌سال، کل قرآن کریم را حفظ کنم.

وی در مورد عناوین و افتخاراتش در حفظ قرآن کریم یادآور شد: بحمدالله من در مسابقات اوقاف، حفظ 20 جزء و حفظ کل در سال‌های 77 و 78 نفر اول شدم، همچنین به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از جمله مسابقات عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعزام شدم که در برخی از مسابقات بین‌المللی رتبه‌هایی کسب کردم به طوری که نفر دوم مسابقات بنگلادش و نفر چهارم مسابقات تونس شدم.

این نوجوان حافظ قرآن در مورد مدت زمانی که روزانه برای تثبیت محفوظات قرآنی‌اش می‌گذارد، افزود: در ایام حفظ، ساعت از دستم در رفته بود و شاید بیش از شش ساعت وقت می‌گذاشتم، پس از آن در دوران تثبیت نیز شاید روزی 10 ساعت وقت می‌گذاشتم، روزهایی بود که مداوم روزی 10 جزء قرآن را به صورت آرام می‌خواندم به طوری که هر جزء را در یک ساعت می‌خواندم و در برخی روزها نیز کل قرآن را ختم می‌کردم یعنی در یک شبانه‌روز کل قرآن را می‌خواندم، الان نیز در حال حاضر روزی دو ساعت برای قرآن کریم وقت می‌گذارم.

این نوجوان نابغه قرآنی در مورد امکان حفظ قرآن با هوش متوسط بیان کرد: هوش خود من نیز متوسط است و شاید پایین‌تر از متوسط نیز باشد، ما باید توجه داشته باشیم که اولاً حفظ قرآن یک موهبت الهی است و خدای متعال به هرکسی توفیق حفظ قرآن را نمی‌دهد، ثانیاً پس از توفیق الهی، انسان نیز باید تلاش کند، خدای متعالی می‌فرماید: «وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى، وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى» (نجم، 39 و 40) یعنی این سعی، تلاش و کوشش است که انسان را به مراتب عالیه می‌رساند، حال در هر زمینه‌ای که باشد؛ چه در زمینه علمی، چه در زمینه قرآنی و چه در هر زمینه دیگری شما باید تلاش کنید.

وی افزود: بنابراین کسانی که ذهن معمولی و استعداد عادی دارند یا ذهن کمتر آماده‌ای نسبت به بقیه افراد دارند نباید از اینکه به آسانی نمی‌توانند قرآن را حفظ کنند ناراحت بشوند بلکه آنان باید به این نکته توجه کنند که وقتی قرآن را حفظ می‌کنند دو برابر کسانی که ساده‌تر قرآن را حفظ می‌کنند اجر می‌برند به طوری که اجر معنوی آنان بیشتر است.

اسلامی با تکرار درخواست رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بیایید دست به دست یکدیگر بدهیم و یک جامعه قرآنی بسازیم تا اینکه فرمایش رهبری مبنی بر تحقق 10 میلیون حافظ قرآن کریم، عملی شود.

وی در مورد نقش خانواده‌اش در حفظ قرآن گفت: خانواده من، خانواده‌ای قرآنی بودند و ما در این مسیر بودیم، به طوری که برادر و خواهر بزرگتر من، حافظ کل بودند لذا من نیز در این مسیر افتادم، البته دو چیز در این مسیر خیلی مهم است؛ یکی لقمه حلال و دیگری دعای پدر و مادر است، اگر این دو باشد به نظرم آینده آدم، تضمین و تثبیت است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین