عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مركز تحقيقات و پژوهش هاي كربلا تابعه آستان قدس حسيني در حال جمع آوري اطلاعات ميداني در مورد حسينيه ها و مساجد شهر كربلا است تا دانشنامه اي در اين زمينه تاليف كرده و آن را به دانشنامه بزرگ زيارت اربعين ضميمه كند.
عقیق:مركز تحقيقات و پژوهش هاي كربلا پس از دو ماه كار مستمر اولين مرحله سرشماري مساجد و حسينيه هاي مركز شهر كربلا را به اتمام رسانيد.

مسئول مركز تحقيقات اظهار داشت: تاكنون حدود 205 مسجد و حسينيه در مركز شهر كربلا ثبت گرديده و معروف ترين اين مساجد، مسجد \"شيخ عاملي\" در خيايان السدرة، مسجد \"آسيا خانم\" در العباسيه شرقي، مسجد \"كبيس\" در منطقه باب الطاق، مسجد \"ماهي كليب\" در باب النجف و مسجد \"الترك\" در عباسيه غربي هستند و اما معروف ترين حسينيه ها نيز حسينيه \"اهالي المسيب\" و حسينيه \"طوزخورماتو\" و حسينيه \"الدهاليك\" هستند.

وي افزود: اين اقدام در راستاي شناسايي و مستند سازي و ثبت اطلاعات بيشتر درباره مساجد و حسينيه هاي قديمي كربلا صورت مي گيرد، چون بيشتر اين اماكن در حال نابودي يا تغيير بنا قرار دارند .

مركز پژوهشي كربلا همچنين بنا دارد نتيجه اين تحقيقات را كه دوسال مستمر ادامه خواهد داشت در سه جلد كتاب منتشر كند.

در اين زمينه در ماه آوريل گذشته اداره اوقاف شيعه كربلا اسنادي را در مورد حسينيه ها و مساجد كربلا در اختيار اين مركز قرار داد تا دانشنامه اي در اين زمينه تهيه و تنظيم كند و مركز كربلا نيز چند ماه بعد، تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد تا دانشنامه اي در اين زمينه تاليف كند و آن را به دانشنامه زيارت اربعين ضميمه نمايد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین