عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
«مراسم احیای شب‌های قدر امسال در قالب طرح ضیافت الهی با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه‌های ویژه در 1974 امامزاده برگزار می‌شود.»
عقیق:به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی و دینی و همچنین ایجاد فضای معنوی با نشاط و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند که امسال این طرح، در 2188 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با همکاری مبلغان دینی، هیات امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با با بیان اینکه 2474 روحانی و مُبلغ در قالب این طرح  در امامزادگان حضور یافته‌اند، افزود : حضور 596 روحانی اعزامی از حوزه‌های علمیه قم، 1388 روحانی بومی و 490 روحانی مستقر در امامزادگان برای اجرای طرح ضیافت الهی از جمله برنامه‌های این طرح است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت دارند.

شرفخانی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر تصریح کرد : شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمند است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است، در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است، تصریح کرد: مراسم احیای شب‌های قدر نیز امسال با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه‌های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در 1974 امامزاده برگزار خواهد شد.

شرفخانی گفت: مراسم شب شهادت و شام شهادت امام علی (ع) نیز امسال در 1919 امامزاده و بقعه متبرک کشور با حضور پرشور مردم برپا خواهد شد.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین