عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
رونمایی از هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم بعد از ظهر دیروز برگزار شد.
عقیق:رونمایی از هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم بعد از ظهر دیروز برگزار شد. در این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن گفت: باید موذنان را در جامعه تکریم کرد زیرا لحظات خوش با صوت این عزیزان جذاب‌تر است. توصیف بزرگی است که یک فرد موذن شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی قرآن کریم متولیان برگزاری این مراسم هستند. رادیو قرآن به جهت ارتباط تنگاتنگی که با شورای عالی قرآن دارد کار رونمایی را انجام داده و افتخار داریم این مراسم را در حوالی نیمه ماه مبارک رمضان برگزار کنیم 7 تن از این موذنان ایرانی و 3 تن دیگر مصری هستند. 
 
سپس در این مراسم علی اکبر حشمتی  معاون نظارت بر شورای عالی قرآن کریم اظهار داشت: حدود 95 شبکه رسمی در کشور فعالیت دارند و از این 95 شبکه هر وعده حدود 260 اذان پخش می شود و در ماه عددی نزدیک به 7 هزار و 800 اذان در شبکه های مختلف طنین انداز می شود و این میزان در سال به 96 هزار عدد می رسد. با رونمایی از این 7 اذان تعداد اذان ها به 31 عدد افزایش یافت .
 
وی ادامه داد: اذان ها در یک شورای کارشناسی مجرب ارزیابی می شوند و تعدادی از اساتید فن در آن حضور دارند  و حتماً برای نظردهی نسبت به اذان ها هر 11 نفر عضو این شورا باید حضور داشته باشند و امتیاز دهند.

حشمتی تصریح کرد: متاسفانه باید اعلام کنم که اذان گوها در کشور ما زیاد نیستند البته اذان گفتن جرات می خواهد. ما در این شورا اذان ها را عیار بندی می کنیم و هر اذان از عیار خاصی برخوردار است. شبکه های صدا وسیما نیز عیار دارند و پخش این اذان ها از شبکه های سیما بر اساس همین عیار است.

همچنین در این مراسم حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاهی به مدعوین خوش آمد گفت.

در این مراسم اساتید برجسته ای همچون وحید خاکی، محمد حسین سبزعلی، عباس امام جمعه ، حسینعلی شریف حضور داشتند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین